سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربايجان شرقي/

تولید محصول سالم در سایه‌ی نهال‌های شناسه‌دار

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: افزایش تولید و محصول سالم در سایه‌ی استفاده از نهال‌های شناسه‌دار به دست می‌آید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران «سعدالله اسکندری»، افزود: اصلاح، جایگزینی و توسعه‌ی باغ‌ها موجبات رونق اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی تشریح کرد: آذربایجان‌شرقی با توجه به داشتن شرایط لازم در زمینه‌ی کشاورزی یکی از استان‌های مستعد و مناسب برای سرمایه‌گذاری در این بخش مهم و زیربنایی است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌شرقی را از قطب‌های باغداری در کشور دانست و گفت: این استان یکی از قطب‌های باغداری کشور و یکی از مناطق مستعد توسعه‌ی باغ‌های محصولات سردسیری است.

اسکندری با اشاره به ارتباط میان تولید محصولات باغی و اشتغال افزود: با برنامه‌ریزی می‌توان تولید محصولات باغی را افزایش داد و پایداری اشتغال را سبب شد.

وی یادآور شد: اصلاح سیستم‌های آبیاری، کنترل علف‌های هرز و تغذیه‌ی مناسب باغ‌های میوه به روش چالکود برای افزایش کیفیت و راندمان میوه در باغ‌ها موثر است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی با بازگو کردن راهکارهای مصرف صحیح آب در کشاورزی یادآور شد: تبدیل سیستم‌های آبیاری سنتی و غرقابی به آبیاری تشتکی و قطره‌ای و استفاده از لوله‌های پلی‌اتیلنی و سدهای بتنی برای انتقال آب را باید از عوامل کاهش قیمت تمام شده محصولات در مسیر مصرف صحیح آب در کشاورزی قلمداد کرد.

منبع: ایسنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.