سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت‌الله حائری شیرازی مطرح کرد

نرمش قهرمانانه به معناي هدفمند حرکت کردن در مذاکرات/ خلع سلاح دشمنان هدف ما در ديپلماسي

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: منظور رهبری از قهرمانانه یعنی اینکه ما منفعل نباشیم و فعالانه در صلح و مذاکره پیش برویم و هیچگاه در زمین دشمن بازی نکنیم بلکه در قبول مذاکرات به صورت هدفمند حرکت کنیم و از طریق مذاکره قهرمانانه دشمنان را خلع سلاح کنیم.

 "آیت‌الله محي‌الدین حائری شیرازی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات "مقام معظم رهبری" مبنی بر "نرمش قهرمانانه در دیپلماسی" اظهار داشت: رهبری در کتابی که 40 سال پیش درباره "امام حسن مجتبی(ع)" نوشته بودند از صلح قهرمانانه یاد کرده‌اند.

وي بیان داشت: امام حسن مجتبی(ع) شرایط خودشان را به بهترین وجه در صلح‌نامه گنجاندند و از این طریق راه‌های سوء‌استفاده را از معاویه گرفتند.

نماینده استان فارس در مجلس خبرگان رهبري گفت: صلح قهرمانانه به معنای پیش‌دستی در صلح و دوستی است و قهرمانانه یعنی اینکه انسان طراح برنامه‌های خودش باشد و قطعا در جنگ آن کسی که منفعل باشد دچار آسیب و آن‌ کسی که در صلح منفعل شود، مغلوب خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: منظور رهبری از قهرمانانه یعنی اینکه ما منفعل نباشیم و فعالانه در صلح و مذاکره پیش برویم و هیچ‌گاه در زمین دشمن بازی نکنیم، بلکه در قبول مذاکرات به صورت هدفمند حرکت کنیم.

وی افزود: در پیش گرفتن نرمش قهرمانانه در دیپلماسی کشور نبايد اين احساس را در مظلومان عالم ايجاد کند که حمايت ما را از دست داده‌اند، لذا ما باید از طریق مذاکره قهرمانانه دشمنان را خلع‌سلاح کنیم و اینکه آن‌ها را در معرفی جمهوری اسلامی به عنوان کشوری سرسخت ناکام بگذاریم.

آیت‌الله حائری‌شیرازی در پایان با اشاره به قبول قطعنامه 598 يادآور شد: امام با پذیرش چنین قطعنامه‌ای طرف مقابل را به خوبی خلع‌سلاح کرد و فرصتی پیش آمد که جمهوری اسلامی توانست بعد از سال‌ها به این موقعیت عظیم دست پیدا کند، لذا ما باید به دنیا نشان دهیم که اهل منطق، برنامه و اندیشه هستیم و دائما در رفتار خود  بر مسائل انسانی تأکید می‌ورزیم.

لازم به ذکر است که مقام معظم رهبری در صبح روز سه‌شنبه 26 شهریور ماه در دیدار فرماندهان، پیشکسوتان و پرسنل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعتقاد خود را در نرمش قهرمانانه در ديپلماسي مطرح کردند و بيانات ايشان بازتاب بسيار گسترده‌اي در رسانه‌هاي غربي داشته است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آیت الله ، حائری ، شیرازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.