سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

کمبود اعتبارات بزرگ ترین چالش پیش روی سینمای کودک و نوجوان

تهیه کننده فیلم کودک و نوجوان گفت: کمبود اعتبارات برای تولید آثار فاخر در حوزه سینمای کودک و نوجوان بزرگ ترین چالش پیش روی علاقه‌مندان و فارغ التحصیلان این حوزه است.

حبیب الله یاری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان به تمایل نداشتن بخش خصوصی برای همکاری در ساخت فیلم‌های کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: متاسفانه تحریم ها اثرات تخریب کننده‌ای را بر روی ساخت این گونه فیلم‌ها گذاشته است.

وی با اشاره به مریض شدن تولیدات سینمای ایران به ویژه در بخش کودک و نوجوان، بیان داشت: طی سال‌های اخیر تعداد کارگردانان حرفه‌ای در سینمای کودک و نوجوان کم‌تر از تعداد انگشتان دست شده است و ضروری است مسئولان دولتی با توجه به این موضوع از فیلمسازان جوان حمایت بیش‌تری انجام دهند.

این تهیه کننده فیلم کودک و نوجوان کمبود اعتبارات را بزرگ‌ترین چالش پیش روی سینمای کودک و نوجوان عنوان کرد و تصریح کرد: نبود مدیران متخصص و کارشناس نیز از دیگر مشکلات این سینما است.

الله یاری در خصوص آثار ارایه شده در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان نیز اظهار کرد: خوشبختانه محتوای آثار ارایه شده در این جشنواره از تنوع خوبی برخوردار است ولی توجه بیش‌تر به نحوه پردازش این موضوعات ضروری است.

وی ادامه داد: تقویت فضای سینماها می‌تواند به میزان قابل توجهی در بالا بردن کیفیت برگزاری این جشنواره نقش داشته باشد.

گفتنی است بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با گرامیداشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.