سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش فعاليت‌هاي شرکت نفتي "اکسون موبيل" در ليبي

شرکت "اکسون موبيل" بزرگترين شرکت نفتي اعلام کرد فعاليت در ليبي و شمار کارکنان خود در اين کشور را به علل امنيتي کاهش خواهد داد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، اين شرکت اعلام کرد با توجه به وخامت اوضاع امنيتي در ليبي،‌ فعاليت گسترده در اين کشور ديگر توجيهي ندارد.

شرکت "اکسون" سرمايه‌گذاري کلاني در ليبي انجام نداده ولي اين اقدام شرکت، نشان دهنده افزايش نگراني شرکت‌هاي جهاني نفت شده است.

اعتصاب‌ها تقريبا موجب توقف صادرات نفت ليبي در 2 ماه اخير شده و موجب افزايش قيمت جهاني نفت و از دست رفتن صدها ميليون دلار درآمد شرکت هاي غربي مثل "اني" ايتاليا و "ماراتون" آمريکا شده است.

"اکسون موبيل" يکي از شرکت‌هاي متعدد نفتي غربي است که پس از لغو تحريم‌هاي تحميل شده بر دولت معمر قذافي رهبر سابق ليبي در سال 2003 به علت انفجار هواپيماي آمريکايي بر فراز لاکربي در سال 1988، به سرعت به ليبي بازگشتند.

ذخاير نفت ليبي بيش از 40 ميليارد بشکه تخمين زده مي‌شود، ولي تحليلگران هشدار مي‌دهند شروط دشوار و نگراني‌هاي امنيتي ممکن است سرمايه‌گذاران را فراري دهد.

همچنين شرکت "رويال داچ شل" حفاري در دو منطقه ليبي را به علت نتايج نااميد کننده متوقف کرد و برخي شرکت هاي ديگر نيز اکتشاف نفت را به علت نگراني‌هاي مربوط به امنيت متوقف کرده‌اند.

در ماه ژوئيه نيز اعلام شد شرکت ماراتون در حال بررسي فروش سهام خود در يک کنسرسيوم بزرگ نفتي در ليبي است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: نفت ، اکسون ، موبیل ، لیبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.