سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارت های مترو یک ساله احیا می شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: تا پایان سال جاری کارت های مترو یک ساله برای دانش آموزان،دانشجویان و اقشار خاص و تحت پوشش نهادهای حمایتی با تخفیف های ویژه به نام افراد صادر خواهد شد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سید جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در آخرین جلسه ستاد استقبال از مهر سال 92 که صبح امروز در سالن کنفرانس سازمان حمل و نقل و ترافیک برگزار شد. در خصوص صدور مجدد کارت های مترو یک ساله اظهار داشت: مقرر شد کارت های مترو یک ساله برای دانش آموزان، دانشجویان، اقشار خاص و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی با تخفیف های ویژه به نام افراد صادر شود تا این اقشار برای تردد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دچار مشکل نشوند.

وی در خصوص آمادگی مترو، تاکسیرانی و اتوسرانی برای استقبال از دانش آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید گفت: 141 دستگاه اتوبوس جدید به زودی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود و مترو تهران نیز با افزایش 15 درصدی قطارها مواجه خواهد بود.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران به شناسایی نقاط حادثه خیز بر اساس نقشه GIF اشاره کرد و افزود: راهنمایی و رانندگی ، اورژانس تهران و آتش نشانی در مکان های مشخص شده مستقر هستند و در کوتاه ترین زمان ممکن به نقاطی که حادثه اتفاق افتاده باشد اعزام می شوند.

وی در خصوص ایمن سازی مدارس در داخل و خارج از آن برای دانش آموزان اظهار داشت: مدارسی که نیاز به ایمن سازی در داخل و خارج از مدرسه را دارند با شماره تلفن 1888 تماس بگیرند تا نسبت به ایمن سازی از سوی شهرداری تهران اقدامات لازم صورت گیرد.

تشکری هاشمی به نصب  و راه اندازی 130 دوربین کنترل سرعت در سطح شهر تهران اشاره کرد و یادآور شد: هزار دوربین نظارت تصویری نیز شهر تهران را در اول مهر ماه رصد خواهد کرد تا در صورت بروز حادثه اقدامات لازم صورت گیرد.

وی اضافه کرد: والدین در انتخاب سرویس های مدارس دقت لازم را داشته باشند تا سرویس های مدارس حتماً دارای برچسب معاینه فنی و بیمه سرنشینان باشند.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک در خصوص چراغ های گردان اتوبوس های سرویس مدرسه گفت: اتوبوس هایی که به عنوان سرویس مدرسه فعالیت می کنند حتماً باید مجهز به نیروی انسانی باشد و شکایت والدین از رانندگان سرویس های مدارس به جد پیگیری خواهد شد.

تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: در سال جاری برای اولین بار به منظور جا به جایی دانش آموزان استثنایی پایانه ویژه معلولان وارد عمل شده و 17 دستگاه اتوبوس به همراه خودروهای ون برای خدمات رسانی به کودکان استثنایی از اول مهر آماده هستند.

برچسب ها: مترو ، کارت ، ترافیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۹:۰۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۲
ببخشید میشه یک گزارش تهیه کنید
به نظر شما آیا آخر سال به درد کسی میخورد
مخصوصا دانشجو ها و دانش آموزان
بابا راه اندازی کنید
راحت بریم مترو
تهیه کنیم
تخفیف لازم نیست
یک ساله ها در هر صورت به نفع ما هست
هر روز باید 1000 تومان پول رفت آمد بدیم
ولی این طوری کمتر میشه
خواهشا دوباره رسیدگی کنید
یکم سریع تر توزیع بشه