سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهدای عضو جوان مرگ مغزی در قم

اعضا بدن یک جوان مرگ مغزی در قم به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران، کارشناس مسوول واحد شناسائی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم با اعلام این خبر گفت: این بیمار که در بیمارستان شهیدبهشتی قم بستری بود پس از تشخیص مرگ مغزی و اخذ رضایت خانواده جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شد.

وی افزود: بیمار جوانی 29 ساله  به نام جلال شیخ علی محمد بود که چندی پیش به صورت عابر پیاده با یک خودروی سواری برخورد می کند و به بیمارستان شهیدبهشتی قم منتقل و به مدت 4 روز در بخش ICU این بیمارستان بستری می شود اما علی رغم اقدامات مراقبتی بیمار دچار مرگ مغزی می شود.

کارشناس مسوول واحد شناسائی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: پس از تشخیص مرگ مغزی برای این بیمار موضوع اهدا اعضا با خانواده این فرد مطرح شد و با موافقت خانواده مراحل انتقال از قم به بیمارستان شریعتی تهران جهت پیوند اعضا فراهم شد.
وی ادامه داد: با اهدا اعضای این بیمار شامل قلب، کلیه ها، کبد، پانکراس و قرنیه این جوان به بیماران نیازمند پیوند زده شد و تعداد 2 بیمار از مرگ حتمی و 6 بیمار نیازمند نیز ازمشکلات جسمانی نجات یافتند.

کارشناس مسوول واحد شناسائی و فراهم آوری اعضا پیوندی دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون 8 بیمار مرگ مغزی از قم جهت پیوند اعضا به تهران منتقل شدند./ح
برچسب ها: مرگ مغزی ، اهداعضو ، پیوند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.