سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

راه‌اندازی 400 ایستگاه مطالعه در کشور

مدیر منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در یک سال اخیر بیش از 400 ایستگاه مطالعه در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ راه‌اندازی شده تا امر مطالعه فراگیر و عمومی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سید عارف علوی افزود: با توزیع نسل سوم کتاب‌ها در این ایستگاه‌ها شاهد چاپ و توزیع نسل چهارم کتاب‌ها هستیم که امیدواریم کتاب‌های این مرحله مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به صورت هفتگی اطلاعات مربوط به کتاب‌های موجود در ایستگاه‌های مطالعه و گردش انجام شده ارائه می‌شود، تصریح کرد: در سه مرحله توزیع کتاب‌ها این حقیقت روشن شده که کودکان بیشتر از ایستگاه‌های مطالعه استقبال کردند و خواننده کتاب‌های توزیع شده بودند.

علوی خاطر نشان کرد: آمار دقیقی از کتاب‌های به امانت رفته از ایستگاه‌ها را نیز داریم که برخی از آنها تاکنون به محل مورد نظر برگشت داده نشدند.

وی اضافه کرد: البته این مسائل برای ما زیاد مهم نیست بلکه هدف ما توسعه و تقویت فرهنگ مطالعه مفید، به جا و شایسته است که قطعاً امیدواریم توسعه ایستگاه‌های مطالعه و کتاب به این امر کمک کند.

وی استان اردبیل را با راه‌اندازی 11 ایستگاه مطالعه تاکنون در این زمینه یکی از استان‌های موفق معرفی کرد و ادامه داد: در این ایستگاه‌ها در گروه‌های سنی مختلف کتاب در قفسه قرار داده شده که پنج عنوان آن مربوط به کودک و نوجوان و 10 مورد مربوط به بزرگسالان در موضوعات مختلف و متنوع است/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.