سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت سوریه : امنیت و ثبات به سراسر خاک سوریه بازمی گردد

دولت سوريه تاکيد کرد پيروزي ديپلماتيک دمشق در جلوگيري از حمله نظامي آمريکا، باعث تقويت راه حل سياسي براي بحران اين کشور خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، دولت سوريه در نشست هفتگي خود توافق اخير را عامل افزايش احتمال دستيابي به راه حل سياسي به عنوان تنها راه حل بحران کنوني در اين کشور دانست. 
در اين جلسه تاکيد شد بهانه هاي واهي آمريکا و متحدانش براي توجيه حمله به سوريه، در واقع نتيجه ناکامي گروه هاي تروريستي براي پيروزي بر ملت سوريه است. 
دولت سوريه در اين جلسه خود همچنين اوضاع اقتصادي و خدمات رساني به شهروندان را بررسي کرد. در اين جلسه بر لزوم تقويت امنيت غذايي مردم سوريه و افزايش ذخاير کالاهاي راهبردي تاکيد شد. 
وائل الحلقي نخست وزير سوريه در اين جلسه تاکيد کرد دولت امنيت و ثبات را به سراسر خاک اين کشور بازخواهد گرداند. 
الحلقي گفت: کشور با مشارکت شرکت هاي سوري و با پول و دانش سوريها بازسازي خواهد شد. دولت به مسئوليت هاي ملي و تاريخي خود براي عبور از مرحله کنوني عمل خواهد کرد. 
الحلقي حجم ذخاير گندم سوريه را دو ميليون و نهصد هزار تن اعلام کرد و از تلاش براي امضاي قراردادهاي جديد واردات گندم خبر داد. 
وليد المعلم وزير امور خارجه سوريه هم در اين جلسه، گزارشي از اوضاع سياسي ارائه و بر به وجود آمدن فضاي مثبت در عرصه بين المللي تاکيد کرد. 
المعلم پيش بيني کرد اين فضاي سياسي به موفقيت گفتگوها و راه حل سياسي در سوريه کمک کند. 
قدري جميل معاون نخست وزير سوريه هم در اين جلسه، از ثبات ارزرش ليره ابراز خرسندي کرد. 
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.