سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

ميزان مصرف ماهي در سبد غذايي كهگيلويه وبويراحمدي ها پايين است

كارشناس تغذيه بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج نسبت به مصرف پايين ماهي در سبد غذايي مردم اين استان هشدار داد و گفت: ميزان سرانه مصرف ماهي در استان كمتر از پنج كيلوگرم است

 فاطمه اميري در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: مصرف ماهي در وعده‌هاي غذايي از اهميت بالايي برخوردار است كه خانواده‌ها بايد آن را جدي بگيرند.
وي با شاره به خواص بالاي مصرف ماهي به ويژه براي جلوگيري از بيماري هاي قلبي و عروقي،افزود: گوشت ماهي، پروتئين مرغوب با قابليت هضم آسان و ضريب هضمي 96 درصدي دارد و به دليل وجود امگا3 ميزان چربي و كلسترول خون را پايين مي‌آورد.
اين كارشناس تغذيه تاكيد كرد: گوشت ماهي حاوي 75 درصد آب، 19درصد پروتئين، پنج درصد چربي و مواد معدني است.
وي ادامه داد: ميزان چربي در انواع ماهي ها از يك تا 10 درصد متغير است كه در نسوج به خصوص در كبد ماهي ذخيره مي‌شود.
به گفته اين كارشناس تغذيه، تحقيقات نشان داده با كاهش يك درصدي كلسترول خون، ميزان احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي دو درصد كاهش مي‌يابد كه همين موضوع نيز اهميت مصرف ماهي را دوچندان كرده است.
وي با تشريح برخي مزاياي مصرف ماهي در سفره خانوارها، توصيه كرد: مصرف ماهي را در دستور غذايي قرار دهند زيرا بر اساس نتايج مطالعات انجام شده مصرف ماهي در پيشگيري از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي مانند تصلب شرائين، فشارخون بالا، ايست قلبي و حملات قلبي بسيار موثر است.
اميري اظهار كرد: مصرف ماهي در پيشگيري از سردردهاي ميگــرنــي، اختــلالات كليوي، سرطان‌هاي پستان و پروستات، آرتريت روماتيسمي، بيماري‌هاي پوستي، اختلال حافظه و بيماري‌هاي تنفسي از قبيل آسم نيز موثر است./س
برچسب ها: مصرف ، ماهی ، خانوار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.