سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

دفاع مقدس ماهیت عاشورایی و علوی دارد

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: دفاع مقدس و جنگ هشت ساله ما در برابر نظام کفر یک ماهیت تمام عیار عاشورایی و علوی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سردار غلام‌عسگر کریمیان افزود: از این جهت باید اذعان کرد که جنگ هشت ساله ما ماهیت عاشورایی و علوی دارد که رزمندگان ما در عین مظلومیت اما وفاداری به ولی و رهبر خود و امام زمانشان چنان جهادی را انجام دادند که این شجاعت، گذشت و ایثارگری نمودی از صحنه کربلا و میدان رشادت عاشورایی است.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما به مانند شهدای کربلا در اوج مظلومیت اما وفای به عهد و صلابت تمام پای در میدان نبرد با دشمن گذاشتند و توانستند به مانند واقعه عاشورا در کربلای ایران بر دشمن آماده و مسلح غلبه کنند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل یادآور شد: اگر هدف و رسالت شهدای کربلا احیای قرآن و سیره رسول‌الله بود مرام جنگ هشت ساله ما با نظام کفر نیز پافشاری و اصرار بر آرمان‌های اسلام و انقلاب نو‌پایی بود که در برابر تمام جبهه غرب عزت‌مندانه قد علم کرده بود.

سردار کریمیان گفت: رزمندگان ما سلحشورانه و شجاعانه با تکیه بر مرام و سیره علوی و حسینی در صحنه حاضر شدند و حقیقتی را به نمایش گذاشتند که تاریخ همیشه از آن به عنوان یک حرکت با عظمت یاد خواهد کرد.

وی عنوان کرد: فرزندان رشید این سرزمین نه به خاطر تصرف نشدن خاک بلکه به خاطر ماندگاری عزت، صلابت و احکام نورانی اسلام در صحنه حاضر شدند و هدف اصلی ما نیز از جنگ، رضای خدا و پیروزی حق بر باطل بود.

جانشین فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل بیان داشت: ابوالفضلی بودن از باب وفاداری رزمندگان به امام و ولی زمانشان بود که همانند مجاهدان دشت نینوا رزمندگان ما در جنگ هشت ساله به ندای امام راحل (ره) لبیک گفتند و با وجود سختی‌ها سعی کردند تا در این جنگ نابرابر بر دشمن زبون غلبه کنند.

سردار کریمیان نمونه این رشادت‌ها را عملیات خیبر و مقاومت رزمندگان سلحشور ایران اسلامی توصیف کرد و افزود: در این عملیات که دشمن به بمباران شیمیایی روی آورده بود نیروهای ما به حدی مقاومت کردند تا اجازه ندهند قطعه‌ای از این سرزمین به دست دشمن بیفتد و یا دشمنان ما بخواهند در این سرزمین جولان بدهند که در سایه همین رشادت‌های رزمندگان ما بود که اجازه ندهیم جزیره مجنون به دست دشمنان بیفتد.

وی تصریح کرد‌: رزمندگان ما معرفت، ادب و وفاداری را از مولایشان عباس ابن علی یاد گرفته‌اند و بدون توجه به مادیات و ذخایر دنیوی سعی کرده‌اند در اوج صداقت، تیزبینی و شجاعت نمونه‌ای از منش و رفتار ابوالفضلی را به نمایش بگذارند/س.

برچسب ها: اردبیل ، ماهیت ، دفاع ، مقدس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.