سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

شرايط براي استفاده خبرنگاران از امكانات جديد رسانه اي فراهم شود

مدرس دانشكده خبر تهران گفت:اوضاع براي استفاده اصحاب رسانه و خبرنگاران از امكانات جديد رسانه اي فراهم شود.

  الهام باقري در حاشيه برگزاري كارگاه آموزشي تيتر و خبرنويسي ياسوج در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: با گسترش حوزه هاي گوناگون رسانه اي، استفاده از سايت هاي خبري و افزايش درآمد خبرنگاران فضا براي حرفه اي شدن آنان هموار خواهد شد.
وي بيان كرد: برگزاري كارگاه هاي آموزشي تيتر و خبرنويسي در استان هاي كشور موجب ارتقاي دانش رسانه اي و بالا رفتن آگاهي اصحاب قلم و رسانه مي شود.
باقري اظهار كرد: برخي دوستي ها و رابطه هاي كاري در حوزه رسانه به جاي تشكل ها و سازمان ها مسير كوتاهي براي بهبود وضع خبر نويسي و ويراستاري خبر بوجود آورده است كه انتظار مي رود در آينده به شكلي سازماني،رسمي و قدرتمند حضور پيدا كند.
وي ابراز داشت:براي كيفيت بخشي به مطبوعات و رسانه ها بايد افراد بر اساس دانش، تجربه ها، ضوابط قانوني و خط و مشي هاي اصولي وارد حرفه خبرنگاري شوند.
باقري با اشاره به اثر بخشي دوره هاي آموزشي براي خبرنگاران گفت: در شكل كلي اين دوره ها شركت كنندگان با برخي كاستي هاي كاري خويش بيش از پيش آشنا شده كه اين از نقاط مطلوب است.
اين مدرس دانشكده خبر تهران اصولي نبودن برخي تيترهاي خبري را ناشي از آگاه نبودن كساني خواند كه بدون شناخت در اين حرفه وارد شدند و با غيرحرفه اي ها نيز كار مي كنند.
وي تغيير و تحولات و امكانات فرهنگي در حوزه خبر و رسانه كهگيلويه و بويراحمد را نسبت به سال هاي گذشته مطلوب ارزيابي كرد و افزود: اين زيرساخت ها در مسير رشد و شكوفايي قرار دارند.
باقري وجود كارگاه هاي آموزشي خبرنويسي، انعكاس اخبار آنها و همساني آموزش هاي عرضه شده مدرسان در اين دوره ها را براي تقويت كار خبرنگاران و اصحاب رسانه ضروري دانست.
وي نبود تشكل صنفي به نام مدرسان خبر كه در آثار آنان ويرايش و زبان مشتركي وجود داشته باشد و به عنوان اصل قرارگيرد را از مشكلات حوزه خبر و رسانه اعلام كرد.
باقري حمايت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دانشكده ها و دستگاه هاي اجرايي مرتبط براي كمك و ساماندهي اصحاب قلم و رسانه به منظور كيفي سازي مطبوعات و رسانه ها را خواستار شد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.