سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

فعالیت بیش از 20 واحد فولادی در آذربایجان شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در برنامه چهارم توسعه مصرف سرانه بخش فولاد 6 در صد پیش بینی شده و خوشبختانه با توسعه و شکوفایی این صنعت مصرف سرانه فولاد به 9 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی ضمن اشاره به این مطلب ادامه داد:در سالهای اخیر در بخش صنعت فولاد به خصوص نورد گرم (تولید شمش و مقاطع ) دراین استان، بالاترین سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی انجام گردیده و درحال حاضر استان آذربایجان شرقی پس از استانهای اصفهان و خوزستان به عنوان سومین تولید کننده محصولات فولادی کشور محسوب می گردد.

وی ادامه داد: فعال بودن بیش از 20 واحد فولادی در آذربایجان شرقی از مهم ترین پتانسیل های صنعتی در استان می باشد چرا که این استان تولید بیش از 20 درصد مقاطع فولادی ( نورد گرم) کشور را به خود اختصاص داده است.

عظمایی اظهار داشت: نزدیکی به مبادی ورودی شمش فولادی و قراضه در امر صنعت فولاد دیگر پتانسیل مهم آذربایجان شرقی می باشد و این مورد صنعت فولاد این استان را رونقی دو چندان داده است.

وی اظهار داشت: توسعه صنعت فولاد در آذربایجان شرقی علاوه برایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم، به ظرفیت سازی و بهره گیری از پتانسیل های بالقوه در استان و نیز ارتقاء مهارت نیروی کار منجر می شود./س

برچسب ها: فعالیت ، واحد ، فولادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.