سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

مجموعه نفیس از کتابخانه صارم‌الدوله منتشر می‌شود

رئیس مجمع ذخایر اسلامی از انتشار مجموعه نفیس از کتابخانه صارم‌الدوله در قالب 14 جلد همزمان با همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام صادق اشکوری با اشاره به مجموعه نفیس از کتابخانه صارم‌الدوله اصفهان اظهار کرد: این مجموعه به مناسبت همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کتاب‌های مجموعه نفیس صارم‌الدوله ترجمه احوال روز افغانستان و هندوستان است که مترجم دربار ظل‌السلطان فرزند ارشد ناصرالدین شاه قاجار و حاکم اصفهان ترجمه آن را به عهده داشته است.

رئیس مجمع ذخایر اسلامی ادامه داد: این نسخه در 21 ذی الحجه 1301 هجری قمری کتابت شده و این نسخه را میرزا فتح‌الله برای ظل‌السلطان خوانده است که این مسئله نشان می‌دهد ترجمه به دستور ظل‌السلطان انجام شده تا از اخبار دنیا اطلاع کسب کنند.

وی عنوان داشت: ترجمه روزنامجات هندوستان یکی از کارهایی است که در مجموعه نفیس کتابخانه صارم‌الدوله وجود دارد و شامل مجلدات ترجمه تاریخ و جغرافیای هندوستان، پرتقال و جزایر بریتانیا است.

مجموعه نفیس 14 جلدی از کتابخانه صارم‌الدوله اصفهان در قالب 14 جلد کتاب همزمان با همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند رونمایی می‌شود.

همایش بین‌المللی میراث مشترک ایران و هند چهارم مهر سال جاری در دانشگاه مفید برگزار می‌شود که کارگاه آموزشی سبک مینیاتور ایرانی ـ هندی، نمایشگاه‌های عکس هند، کتاب شبه قاره، صحافی سنتی ایران، خوشنویسی ایرانی و فروشگاه کتاب و مجله از جمله برنامه‌های حاشیه‌ای این همایش است./س

برچسب ها: قم ، مجموعه ، نفیس ، کتابخانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.