سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور ارشد موسسه ميزان؛

ساماندهي بازار غيرمتشكل پولي و موسسات مالي بايد در چارچوب مقررات باشد

ساماندهي بازار غيرمتشكل پولي و موسسات مالي بايد بر اساس مقررات و با تدوين چارچوب مشخص علمي و عملي انجام شود .

عليرضا حلمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت : هم اكنون اين موسسه داراي 108 شعبه در كشور است كه 37 شعبه آن در مشهد مقدس و مابقي شعب در ساير شهرهاي استان هاي خراسان بزرگ ، 2 شعبه در تهران و يك شعبه در كيش در حال فعاليت است .

وي با بيان اینكه تعداد سهام داران موسسه مالي و اعتباري ميزان هم اكنون بيش از 3000 نفر است ، عنوان كرد : اين موسسه در سال 79 در استان خراسان رضوي تشكيل شده و تا سال 84 فعاليت خود را در قالب تعاوني اعتباري ميزان انجام داده و از سال 84 اين تعاوني اعتباري درخواست خود را به بانك مركزي براي تبديل شدن به موسسه مالي و اعتباري ارائه كرده كه در سال 87 موافقت اصولي از بانك مركزي دريافت نموده است.

اين مقام مسئول افزود : اين موسسه از سال 87 تاكنون و طبق خواست بانك مركزي هيچ شعبه اي به تعداد شعب خود اضافه نكرده است ، ضمن آنكه از دو سال گذشته تاكنون توسعه موسسه در دستور كار مديران مربوطه قرار گرفته است . ليكن با توجه به سياست بانك مركزي مبني بر عدم صدور مجوز افتتاح شعبه جديد ، تنها دو شعبه با مجوز اين بانك در تهران افتتاح شد .
وي گفت  اين موسسه توانسته با پرداخت تسهيلات مناسب به متقاضيان مربوطه حدود 25 هزار شغل به صورت مستقيم و غيرمستقيم در استان هاي خراسان در سال گذشته ايجاد نمايد .

وي در رابطه با بحث ادغام موسسات مالي و اعتباري و تعاوني هاي اعتبار كه از سوي بانك مركزي به مرحله اجرا گذاشته شده است ، گفت : متاسفانه در رابطه با ادغام موسسات مالي و اعتباري چارچوب مشخصي به لحاظ فنی حقوقي و حسابداري وجود ندارد . لذا بانك مركزي اگر مي خواهد پروژه ادغام هاي بانكي موفق باشد ، بايد ابتدا اين چارچوب را تدوين و ارائه كرده و سپس ادغام ها را اجرايي كند . ضمن اينكه سياست ادغام موسسات و بانك هاي كوچك و تبديل آنها به بانك هاي بزرگ قبلاً در ايران و ساير نقاط جهان اجرا شده و نتايج مناسبي نداشته است .

حلمي ادامه داد : بعد از انقلاب با ادغام بانك هاي كوچك ، بانك هاي بزرگ فعلي به وجود آمدند، اما بايد درنظر داشته باشيم بانك هاي موجود توان رفع نيازهاي خرد مردم را ندارند .

وي با تاكيد بر اين نكته كه بايد مسئولان نظام بانكي ، اقداماتي همچون ايجاد بانك هاي استاني و بانك هاي منطقه اي را مورد توجه خود قرار دهند ، تصريح كرد : بانك مركزي در دولت گذشته متاسفانه در رابطه با نظارت بر موسسات مالي و اعتباري در برخي موارد سليقه اي عمل كرده است.

وي در پايان گفت : موسسه مالي و اعتباري ميزان تاكنون تعامل خوبي با بانك مركزي داشته ، ضمن آنكه برنامه ما توسعه خدمات بانكداري الكترونيك شامل : موبايل بانك ، اينترنت بانك ، اي تي ام و ... است كه تمام اين موارد راه اندازي گرديده و در صورت اعطاي مجوز بانك مركزي براي اتصال به سيستم بانكي ، مشتريان اين موسسه مي توانند تمامي اين خدمات را به صورت فراگير در كل سيستم بانكي دريافت نمايند .

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.