سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل / انتقال آب ارس به درياچه اروميه:

۴۰هزار هكتار از اراضي مغان را با كم آبي مواجه مي كند

نماينده مردم پارس آباد و بيله سوار در مجلس شوراي اسلامي گفت: در صورت انتقال آب رودخانه ارس به درياچه اروميه، علاوه بر كاهش حجم آب كانال هاي منطقه، حدود ۴۰هزار هكتار از اراضي كشاورزي دشت مغان با خطر كم آبي رو به رو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام حبيب برومند طرح انتقال آب ارس به درياچه اروميه را غير كارشانسي و ناپخته دانست و افزود: اجراي اين طرح به هدر رفت بودجه مملكت و متضرر شدن مناطق پايين دست اين رودخانه خواهد انجاميد.
وي، با اعلام اينكه اگر بيش از حد مجاز و سهم استانها از آب رودخانه ارس برداشت شود، بسياري از مناطق، روستاها و شهرها به طور جدي با مشكل كمبود آب رو به رو خواهند شد، بيان كرد: ما نمي توانيم براي جبران ضرر و زيان منطقه اي، به منطقه ديگر زيان وارد كنيم.
حجت الاسلام برومند، با بيان اينكه با وزير نيرو قبل از اخذ راي اعتماد از مجلس، در اين خصوص صحبت كرده ايم، گفت: قرار است هياتي مركب از كارشناسان مجرب آب تشكيل شود تا براي نجات درياچه اروميه، طرح جامع و علمي و كارشناسي شده ارائه كنند.
او، با اعلام اينكه درياچه اروميه نه تنها براي آذربايجان غربي بلكه براي مردم استان هاي آذربايجان شرقي و اردبيل و كشورهاي مجاور نيز بسيار اهميت دارد، افزود: رسانه هاي بيگانه با سوء استفاده از وضع موجود، سخنان و نظرات ما را تحريف و اختلاف بين اقوام را القاء مي كنند كه هوشياري مردم و مسوولان توطئه هاي آنان را خنثي كرده است/س.

برچسب ها: اردبیل ، آنتقال ، آب ، ارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.