سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پارلمان اروپا از مقامات بحرين خواست به حقوق بشر احترام بگذارند

پارلمان اروپا از مقامات بحرين خواست ضمن رعايت حقوق بشر، همه بازداشت شدگان و زندانيان سياسي را آزاد کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني العالم، پارلمان اروپا همچنين از اقدام اخير رژيم بحرين به منع برگزاري تجمعات مسالمت آميز انتقاد کرد. 
کريم باغستاني خبرنگار اين شبکه در بروکسل مصوبه پارلمان اروپا درباره اوضاع بحرين و موارد نقض حقوق بشر که مقامات بحرين همچنان عليه اعتراضات مسالمت آميز به آن ادامه مي دهند چهارمين مصوبه اي است که اين اتحاديه پس از آغاز انقلاب بحرين صادر مي کند اما به نظر مي رسد مصوبه جديد در مقايسه با مصوبات قبلي با حمايت گسترده تري در داخل پارلمان روبرو شده است. 
شارل تانوک نماينده پارلمان اروپا از جناح محافظه کاران گفت: دولت بحرين اشتباهات گسترده اي مرتکب شده است و گزارش هايي جعلي در خصوص توانايي پليس اين کشور براي مهار کردن اعتراضات بدون آن که به کشته و زخمي شدن افراد منجر شود، ارائه کرده است. دولت بحرين مسئول است و مسئولان اين دولت بايد محاکمه شوند. 
در ادامه با اشاره به درخواست پارلمان اروپا در مصوبه خود براي آزادي همه بازداشت شدگان در بحرين و پايان دادن به اقدامات سرکوبگرانه و پيگردهاي قضايي و نيز اجراي اصلاحات دموکراتيک آمده است: پارلمان اروپا همچنين بر ضرورت آغاز گفتگوهاي جدي و همه جانبه براي برقراري آشتي تاکيد کرد و خواستار لغو ممنوعيت برگزاري تظاهرات و تجمعات بخصوص در منامه و نيز لغو تصميمات اخير وزارت دادگستري شد. پارلمان اروپا در مصوبه خود همچنين از اتحاديه اروپا و کاترين اشتون مسئول سياست خارجي آن خواست راهبرد مشخصي در قبال بحرين و مسئله بازداشت شدگان در پيش بگيرند. 
ايلکو کاسين از نمايندگان پارلمان اروپا گفت: ما خواستار سياست قاطع اتحاديه اروپا در قبال بحرين هستيم.  
در ادامه گزارش آمده است: پارلمان بحرين همچنين درباره عواقب لغو تابعيت مخالفان سياسي بحريني که  خلاف قوانين بين المللي است هشدار داد. 

برچسب ها: بین الملل ، اروپا ، بحرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.