سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

امنیت و ثبات اقتصادی به نفع تولید و صادرات است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: ثبات نسبی در سیاست‌های اقتصادی دولت قطعا به نفع تولید و صادرات خواهد بود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،محمدجعفر عظمایی در جمع صاحبان صنایع و تجار و بازرگانان استان اظهار کرد: دولت به عنوان متولی ساماندهی اقتصادی کشور از سویی نیز مدافع بخش خصوصی و وضع سیاست‌های کلان فرابخشی است و باید در مواقعی که امکان آسیب به فعالیت‌های بخش خصوصی وجود دارد نسبت به تغییر شرایط و مقررات حاکم و روان‌سازی و تسهیل مقررات و فرآیندها اقدام کند.

وی در خصوص برنامه‌های اقتصادی دولت در تامین منافع بخش خصوصی افزود: دولت با لحاظ کردن مصلحت تولید و صادرات کشور، در اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی نظیر هدفمند کردن یارانه‌ها و مدیریت نرخ ارز، فرصت‌ها و تهدیدهای احتمالی بخش تولید و صادرات را دقیقا بررسی و اقدام به اجرای سیاست‌های اقتصادی کلان و خرد خواهد نمود.

عظمایی در خصوص بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در آذربایجان‌شرقی افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر با اصلاحات صورت گرفته در مقررات، همه قوانین با هدف تامین و روان سازی خواسته‌های سرمایه‌گذاران خارجی اصلاح شده و مشکل قانونی برای جذب سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: فقط باید در امر ارایه مشوق‌های سرمایه‌گذاری تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و با اطلاع رسانی و نشان دادن مزیت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور با تبلیغات منفی صورت گرفته مقابله گردد.

وی خاطر نشان کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ موقعیت استراتژیک در منطقه شمال غرب و دسترسی به بازار اروپا از مزیت بالایی در بخش بازرگانی برخوردار بوده و همواره در تجارت و بازرگانی جزو اولین‌است از این رو سرمایه‌گذاری بخش صنعت، صنایع معدنی، صنایع پایین دستی و صنایع مکمل معدنی در استان توجیه اقتصادی فراوانی دارد./س

برچسب ها: امنیت ، ثبات ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.