سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

برترین‌های وزن 56 کیلوگرم مشخص شدند

دومین روز پیکارهای وزنه برداری قهرمانی رده سنی جوانان کشور در قم با معرفی نفرات برتر وزن 56 کیلوگرم پیگیری شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  رقابت 126 وزنه بردار شرکت کننده در مسابقات وزنه برداری قهرمانی رده سنی جوانان کشور در قم دوشنبه شب در حالی ادامه یافت که جدال برای به دست آوردن مدال‌های طلا، نقره و برنز در وزن 56 کیلوگرم جذاب و تماشایی بود.

در حالی که در روز نخست این پیکارها در حضور حسین رضازاده قهرمان با سابقه و مطرح وزنه برداری جهان و المپیک به عنوان رئیس فدراسیون وزنه برداری کشورمان رقابت‌های دو وزن 62 و 69 کیلوگرم به انجام رسید و برترین‌ها در حضور وی تجلیل شدند، امروز نفرات برتر وزن 56 کیلوگرم شناسایی و تجلیل شدند.

بر اساس برنامه ریزی مسئولان برگزاری این دوره از رقابت‌ها به نمایندگی از فدراسیون وزنه برداری و هماهنگی با هیئت وزنه برداری استان قم به عنوان میزبان این پیکارها، رقابت‌های دسته 56 کیلوگرم در اوج حساسیت برگزار شد و برترین‌های خود را شناخت.

حسن گل پرور نماینده دسته 56 کیلوگرم از استان همدان که سابقه حضور در اردوی تیم‌های ملی وزنه برداری را دارد، در دومین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان کشور با مهار وزنه‌های 105 کیلوگرم در حرکت یک ضرب و 125 کیلوگرم در حرکت دو ضرب، سرانجام با رکورد مجموع 230 کیلوگرم هر سه مدال طلا را از آن خود کرد و 84 امتیاز به حساب تیمش واریز کرد.

نزدیک ترین رقیب این وزنه بردار همدانی در رقابتی که با حضور 12 وزنه بردار به انجام رسید، شاهرخ عقیلی خواه از تیم هیئت وزنه برداری استان اصفهان بود که با حد نصاب مجموع 216 کیلوگرم یعنی 96 کیلوگرم در حرکت یک ضرب و 120 کیلوگرم در حرکت دو ضرب هر سه مدال نقره را از آن خود کرد.

برترین‌های وزن 56 کیلوگرم رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی رده سنی جوانان کشور به میزبانی هیئت وزنه برداری و اداره کل ورزش و جوانان استان قم در حالی معرفی شدند که هر سه مدال برنز این وزن به میلاد رضایی از کردستان رسید در حالی که این ورزشکار وزنه‌های 95 و 120 کیلویی را مهار کرد.

نکته جالب اینکه قهرمان این وزن یعنی حسن گل پرور سال گذشته نیز در رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جوانان کشور که به میزبانی هیئت وزنه برداری استان همدان به انجام رسید، توانست به رکورد مجموع 230 کیلوگرم دست یابد اما بعد از حریف گیلانی خود نایب قهرمان شده بود.

رکورد جوانان وزنه بردار کشورمان در این وزن با حد نصاب مجموع 273 کیلوگرم در اختیار مجید عسکری قرار دارد در حالی که این وزنه بردار هرمزگانی هم اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارد و خود را برای رقابت‌های جهانی لهستان آماده می‌کند، ضمن اینکه این ورزشکار در سال 2011 در رقابت‌های جوانان جهان وزنه‌های 123 و 150 کیلویی را بالای سر برد تا همه رکوردهای دسته 56 کیلوگرم جوانان ایران را به نام خود ثبت کند./ج1

برچسب ها: وزن ، کردستان ، ورزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.