سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/برخورد فرهنگي و آگاه سازي نسل جوان:

بهترين روش مبارزه با موادمخدر در كشور است

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان گفت: برخورد فرهنگي و آگاه سازي نسل جوان بهترين روش مبارزه با موادمخدر در كشور است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ،دكتر موسي ارشد در نخستين جلسه شوراي مبارزه با موادمخدر اين واحد دانشگاهي افزود: اگر با استفاده از برنامه هاي فرهنگي و مذهبي به جوانان بفهمانيم كه موادمخدر آخر و عاقبتي جز فقر و فلاكت ندارد ، مطمئناً نقش بسزايي در كاهش استفاده از اين مواد بخصوص در بين نسل جوان خواهد داشت.

وي نقش دانشگاهها را در آگاه سازي جوانان بعنوان مراكز اصلي ارتباط با نسل جوان مهم خواند و تصريح كرد: متاسفانه امروز دشمن تمام توان خود را در آلوده كردن نسل جوان به انواع موادمخدر بكار گرفته لذا دانشگاهها بايد مراقب باشند و با برنامه هاي مختلف فرهنگي ومذهبي جوانان را از افتادن در دام شوم اعتياد نجات دهند كه اگر چنين نشود فردا خيلي دير خواهد بود.

دكتر ارشد با بيان اينكه متاسفانه امروز انواع موادمخدر سنتي و صنعتي توليد شده خاطرنشان كرد: حوزه هاي دانشجويي و آموزشي ،دفتر فرهنگ اسلامي و روابط عمومي با انتشار بروشور،برپايي نمايشگاه و همايش و با استفاده از سخنرانان مجرب و نيز كمك گرفتن از اساتيد مي توانند نقش مهمي در آگاه سازي جوانان داشته باشند.

وي در ادامه از برپايي نمايشگاه مضرات موادمخدر در دانشگاه آزاد اسلامي واحد ملكان خبر داد و گفت اين نمايشگاه با همكاري دستگاههاي مربوطه شهرستان ملكان، دهه سوم آبان ماه سال جاري در اين واحد دانشگاهي برگزار و در حاشيه نمايشگاه نيز در خصوص آثار و تبعات استفاده از موادمخدر سخنراني خواهد شد.

در پايان جلسه مقرر گرديد: ضمن برپايي نمايشگاه مضرات مواد مخدر و كمك گرفتن از اساتيد جهت آگاه سازي دانشجويان در كلاس هاي درسي، نسبت به انتشار يادداشت هايي در اين خصوص و تذكر لساني به افراد سيگاري توسط روابط عمومي و حفاظت فيزيكي دانشگاه اقدام گردد./س

 

برچسب ها: نسل ، جوان ، موادمخدر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.