سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

گردشگری مازندران نیاز به نگاه ویژه

بیشتر بانک ها با سرمایه گذاران بخش گردشگری درمازندران همکاری نمی کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به ورود بیش از45 میلیون گردشگر و مسافر واقامت بیش از23میلیون نفراز آنها در استان گفت : با ورود این تعداد مسافر و گردشگر در تعطیلات عیدنوروز وتابستان که هر سال بیش از 20 درصد افزایش می یابد بیشتر بانکها اعلام می کنند سرمایه گذاری در بخش گردشگری دراین استان توجیه اقتصادی ندارد

فرزانه افزود: از سال 84 سرمایه گذاران 6 هزار میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در این بخش از بانک ها تقاضای وام کردند اما تا کنون موفق به دریافت 2 هزار و 800 میلیارد تومان آن هم نشدند و سرگردان هستند .که در صورت همکاری نکردن بانک ها و به دلیل رطوبت بالای این استان بسیاری از سازه ها ی فلزی فرسوده خواهندشد .

به گفته وی : اگر سرمایه گذاری دراین بخش در مازندران توجیه اقتصادی و باز گشت سرمایه نخواهد داشت پس کجای ایران باید سرما یه گذاری کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری مازندران گفت : در صورتی که در این بخش سرمایه گذاربیشتری شود و بانک ها نیز همکاری بیشتری داشته باشند نیاز به منابع نفتی کشورنخواهیم داشت وبخشی از مشکلات اشتغالزایی نیزدرکشورو استان رفع خواهد شد.

فرزانه افزود : مازندران به دلیل داشتن 350 کیلومتر نوار ساحلی بهتر بود از کشتی تفریحی برای جذب گردشگران خارجی بر خوردار باشد اما مسئولان سازمان بنادر و دریا نوردی دریای مازندران را مناسب کشتیرانی تفریحی نمی دانند .

وی با اشاره به اینکه مازندران به دلیل تنوع اقلیمی و جاذبه های طبیعی بهترین ظرفیت ها را برای گردشگری ورزشی دارد که بتوانیم گردشگران بیشتری جذب کنیم گفت :اما از این ظرفیت ها تا کنون کمتر بهره مند شدیم ./س

برچسب ها: گردشگری ، بانک ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.