سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وال استريت ژورنال خبر داد:

رايزني دولت انگليس با آمريکا و اتحاديه اروپا براي معافيت "بريتيش پتروليوم" از دايره تحريم‌هاي ضدايراني

روزنامه وال استريت ژورنال نوشت انگليس در تلاش است شرکت بريتيش پتروليوم را از دايره تحريم هاي ضد ايراني معاف کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه وال استريت ژورنال، هم اکنون دولت انگليس سرگرم گفتگو با آمريکا و اتحاديه اروپا درباره معافيت احتمالي بريتيش پتروليوم از دايره تحريم عليه ايران جهت راه اندازي مجدد يک ميدان گاز طبيعي درياي شمال است که بخشي از سهام آن در مالکيت يک شرکت تحت کنترل تهران است.  

اين روزنامه امريکايي نوشت: کمبود گاز و مشکلات انگليس در جبران کمبود انرژي در اين کشور باعث شده است تا لندن تلاش کند ميدان گازي مشترک با ايران در درياي شمال را از تحريم ها معاف کند و پس از 36 ماه توقف ، توليد گاز در اين ميدان را با کمک ايران از سر بگيرد.

به نوشته اين روزنامه، يک شرکت وابسته به شرکت ملي نفت ايران 50 درصد از سهم شراکت ميدان گازي در درياي شمال را در اختيار دارد. بريتيش پتروليوم در ميان فشار آمريکا و اتحاديه اروپا عليه ايران در سال 2010 ميلادي فعاليت مشترک خود را با ايران در ميدان گازي درياي شمال متوقف کرد.

بنابراين گزارش، تلاش دولت انگليس براي از سرگيري فعاليت مشترک بريتيش پتروليوم با ايران در ميدان گازي درياي شمال در حالي است که روي کار آمدن دولت حسن روحاني رئيس جمهور جديد ايران مورد استقبال آمريکا و اتحاديه اروپا قرار گرفته است.  

هرچند دولت انگليس اعلام نکرده است که به استناد چه ماده قانوني از مقررات تحريم ها عليه ايران خواستار معافيت اين ميدان نفتي از دايره تحريم ها شده است اما مقررات جديد اتحاديه اروپا امکان معافيت برخي از پروژه ها را آن هم در شرايط خيلي خاص فراهم کرده است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.