سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

بهترین راه ترویج سبک زندگی اسلامی حمایت از نخبگان حوزه و دانشگاه است

مدیر مرکز رشد علوم انسانی قم با بیان اینکه جامعه حوزوی و دانشگاهی باید پاسخگوی مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله سبک زندگی باشد، بهترین راه ترویج سبک زندگی اسلامی را حمایت از نخبگان حوزه و دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، مصطفی ملایی بعد از ظهر ظهر دوشنبه طی نشستی که جهت بررسی فعالیت‌های پنج شرکت‌ حوزوی مرکز رشد علوم انسانی با حضور تعدادی از کارشناسان حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: بزرگترین رسالت و هدف این مرکز زمینه سازی در ایجاد سبک زندگی اسلامی با تولید محصولات بومی و اسلامی فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه باید در ترویج بینش توحیدی در زندگی جاری مردم فعالتر باشیم اظهار داشت: مرکز رشد علوم انسانی در قم، براساس ظرفیت های جامعه و حوزه های علمیه شکل گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مرکز رشد علوم انسانی برگرفته از اندیشه‌ها و راهبردهای حوزوی است گفت: رسالت های تبلیغی، تزکیه، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی از مهم ترین کارکردهای حوزه علمیه برای نظام است.

ایجاد شهر دانایی محور، مسئله مهم مرکز رشد علوم انسانی

وی با عنوان این مطلب که باید در توسعه و ترویج شهر دانایی محور کوشا باشیم گفت: یکی از مهم ترین مطالبات مقام معظم رهبری مسئله فرهنگ است، و جامعه حوزوی و دانشگاهی باید پاسخگوی مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله سبک زندگی باشد.

ملایی بهترین راه ترویج سبک زندگی اسلامی را حمایت از نخبگان حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: در پارک علم و فناوری قم به عنوان متولی فناوری نرم کشور ایده‌هایی وجود دارد که می‌تواند در تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی مردم تأثیر بسزایی داشته باشد و ما سعی داریم با حمایت و معرفی آنها، به تحقق مطالبات مقام معظم رهبری سرعت ببخشیم.

وی بیان این که برگزاری نشست‌ها و برقراری تعامل و ارتباط ها بین نخبگان حوزه و دانشگاه، به تداوم دستاوردهای واحد های فناور کمک می کند، ابراز داشت: مدیر مرکز رشد علوم انسانی قم با اشاره به این که حوزه های علمیه کارکردهایی مهمی برای یاری رسانی به نظام دارند، تصریح کرد: رسالت های تبلیغی، تزکیه، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی از مهم ترین کارکردهای حوزه علمیه برای نظام است.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حوزه در توسعه علوم انسانی

در ادامه این نشست، مسئول اداره فرهنگی وزارت کشور با اعلام اینکه یکی از بزرگترین رویکردهای مقام معظم رهبری فرهنگی است گفت:در شرایط فعلی تنها نخبگان و فرهیختگان جامعه می توانند در ارتقا و ترویج فرهنگ اسلامی پیشرو باشند.

حجت‌الاسلام مهدی محسنی بهبود وضعیت فرهنگی را رسالت بزرگ بنیادهای حوزوی و دانشگاهی دانست و افزود: تبلیغ و ترویج محصولات اسلامی یکی از موثرترین راه های معرفی فرهنگ و تمدن دینی است.

وی در ادامه با اشاره به وظایف اداره فرهنگی وزارت کشور، ابراز داشت: این نهاد، امور مربوط به مهندسی فرهنگی، تشکل‌های قرآنی، مسائل مربوط به حوزه‌ها و تخصیص بودجه‌های این بخش‌ها را پیگیری می‌کند.

مسئول اداره فرهنگی وزارت کشور با بیان این که واحدهای فناور حوزوی واسطه محتوای دینی با مخاطب هستند، ابرازداشت: ارتباط واحدهای فناور حوزوی با دانشگاه ها باید بیشتر شود و مکانیسم دقیقی برای پژوهش در پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی مرتبط با علوم انسانی ایجاد شود./س

برچسب ها: قم ، راه ، ترویج ، سبک ، زندگی ، اسلامی ، نخبه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.