سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز رقابت های لیگ قهرمانان اروپا؛

تقابل دو مربی در نخستین تجربه/گالاتاسرای در اندیشه انتقام از کهکشانی ها

رقابت های لیگ قهرمانان اروپا روز سه شنبه با بر گزاری 8 دیدار از نقاط مختلف اروپا آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابت های لیگ قهرمانان اروپا از امشب با برگزاری هشت د یدار در چهار گروه این رقابت ها برگزار می شود.

گروه A

منچستر یونایتد- بایرن لورکوزن؛ تقابل دو مربی در نخستین تجربه

حساس ترین و مهم ترین بازی گروه A لیگ قهرمانان اروپا به میزبانی اولد ترافورد میان منچستر یونایتد و بایرلورکوزن انجام می شود، این دیدار نخستین تجربه دیوید مویس سرمربی جدید منچستر یونایتد است که جانشین فرگوسنی شده است که پیش از 17 بار تجربه حضور در لیگ قهرمانان و افتخار آفرینی در آن را داشت، از طرف دیگر سامی هوپیا سرمربی جوان بایرلورکوزن اولین حضورش را در این کسوت در لیگ قهرمانان تجربه می کند.

در سال 2001 بایرن لورکوزن موفق شد شیاطین سرخ را حذف کند اما سال بعد یعنی در سال 2002 این لورکوزن بود که توسط منچستر یونایتد حذف شد.

منچستر یونایتد در بازی آخر مقابل کریستال پالاس ما بازگشت رونی و رهایی وی از کمند مصدومیت با پیروزی دو بر صفر بازی را به سود خود پایان برد، تیم بایرلورکوزن هم در اقدامی مشابه توانست با نتیجه سه بر یک از سد ولفسورگ بگذرد و هفته پنجم بوند سلیگا را با پیروزی به سود خود به پایان برد.

رئال سوسیداد- شاختار

دیگر بازی گروه A میان دو تیم رئال سوسیداد و شاختار دونسک اوکراین انجام می شود، سوسیداد پس از ده سال به لیگ قهرمانان باز می گردد.

گروه B

رئال مادرید- گالاتاسرای؛ گالاتاسرای در اندیشه انتقام از کهکشانی ها

در مهم ترین بازی گروه B گالاتاسرای میزبان کهکشانی های سانتیاگو برانائبو است که در این فصل باز هم با صرف هزینه های سنگین عنوان گران قیمت ترین تیم دنیا را یدک می کشند، حضور کارلو آنچلوتی سرمربی جدید این تیم که جایگزین آقای خاص فوتبال دنیای ژوزه مورینیو شد و هم اکنون قصد دارد با هدایت کهکشانی ها فصل جدیدی در دوران مربیگری خود رقم زند بر حساسیت این دیدارها افزوده است.

علاوه بر این تجربه بازی فصل پیش که در مرحله یک چهارن نهایی رئال مادرید موفق شد با برتری برابر این تیم به جمع چهار تیم برتر لیگ قهرمانان راه یابد که البته پس از آن گالاتاسرای در بازی برگشت رئال مادرید را به دردسر انداخت و تا مرز حذف شدن از لیگ قهرمانان پیش برد، از نکات قابل توجه است.

دیدیه دروگبا، مهاجم ساحل عاجی گالاتاسرای در این دیدار امید این تیم است او در دیدار فصل قبل توانست دروازه رئال مادرید را باز کند.

کهکشانی ها در آخرین بازی این هفته در لیگای اسپانیا با دو گل گرت بیل مهاجم جدید و گرانقیمت خود و کریستین رونالدو به تساوی 2 بر 2 بسنده کرد و هم اکنون به پیروزی در این دیدار امیدوار است.

گروه B:

یوونتوس-کوپنهاگن؛ بیانکونری ها تشنه پیروزی

یونتوس دیگر تیم گروه B به مصاف کپنهاگن دانمارک می رود که تیم دانمارکی این فصل را چندان خوب شروع نکرده از طرفی یوونتوس در داربی مقابل اینترمیلان علیرغم تمام تلاش ها و خریدهای خوبی که از اول فصل داشته به تساوی 1 بر 1 رسید و هم اکنون تشنه پیروزی است.

گروه c

بایرن مونیخ-زسکامسکو؛ بایرن مونیخ مدافع عنوان قهرمانی

آرينس آرنا در حالی میزبان نخستین دیدار لیگ قهرمانان برابر زسکا مسکو است که فصل پیش بایرن مونیخی ها موفق شدند با هدایت هاینس جام قهرمانی را بالای سر برند و حالا باید دید با هدایت پپ گواردیولا که چندی پیش با همین تیم جام قهرمانی را در پراک تصاحب کرد می تواند با کارنامه موفقی که دارد از عنوان قهرمانی این تیم آلمانی دفاع کند.

بایرن مونیخ در هفته پنجم بوندسلیگا موفق شد با نتیجه 2 بر صفر از سد هانوفر بگذرد اما ممکن است مصدومیت تیاگو آلکانترا مقداری این تیم مدعی را آزار دهد.

گروه D:

ویکتوریا بلژن_منچستر سیتی؛ پلگرینی فصل جدیدی را رقم می زند

در دیگر بازی گروه D ویکتوریا بلژن میزبان منچستر سیتی است که باید دید این تیم انگلیسی که اغلب در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی نداشته حال با هدایت سرمربی جدید خود مانوئل پلگرینی می تواند جایی در لیگ قهرمانان برای خود دست و پا کند، شاگردان پلگرینی در هفته چهارم لیگ پریمیر انگلیس با تساوی بدون گل مقابل استوک سیتی متوقف شدند./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.