سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سابق سيا: سرنگوني اسد براي آمريکا هم خطرناک است

يک مقام سابق سازمان سيا اعلام کرد کودتا عليه "بشار اسد" رئيس جمهور سوريه ممکن است به تقويت نفوذ القاعده در اين کشور بينجامد و سوريه را به مکاني امن براي تروريست ها تبديل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاري ريانووستي، "مايک مورل" معاون سابق آژانس اطلاعات مرکزي آمريکا(سيا) در گفتگو با شبکه تلويزيوني سي بي اس اعلام کرد: نگران ايجاد تفرقه و دودستگي در کشور سوريه، فروپاشي دولت مرکزي، بروز جنگ فرقه اي و تبديل سوريه به مکاني امن براي القاعده هستم که به مامن اين گروه در افغانستان شباهت خواهد داشت. 

اظهارات "مايک مورل" منعکس کننده نگراني هاي روسيه درباره حمايت آمريکا از مخالفان سوري و اعطاي کمک هاي نظامي به آنها بود و پس از آن مطرح شد که آمريکا و روسيه از توافق بر سر سرح نظارت بين المللي بر ذخاير تسليحات شيميايي دولت اسد خبر دادند. 

وي افزود: دولت باراک اوباما در تلاش براي تقويت شورشيان سوري به منظور اعمال فشار بر اسد در ميز مذاکره با مسئوليت دشواري روبه‌روست اما حمايت از شورشيان نبايد تا حدي باشد که آنها احساس کنند مجبور نيستند براي دستيابي به راه حل سياسي وارد مذاکره شوند. 

"مورل" خاطر نشان کرد: حل و فصل اختلافات بين مخالفان و نظام سوريه در چارچوب مذاکره بهترين نتيجه است که زمينه را براي انتقال قدرتي فراهم خواهد شد که در جريان آن فعاليت نهادهاي اطلاعاتي و نظامي سوريه مختل نخواهد شد. 

وي گفت: ادامه فعاليت دستگاه هاي اطلاعاتي و نظامي سوريه در طول روند انتقال قدرت براي مقابله با القاعده در اين کشور بسيار مهم خواهد بود. 

واشنگتن دولت اسد را به دست داشتن در حمله شيميايي 21 اوت متهم و بارها تکرار کرده است اسد نمي تواند در دولت آينده سوريه حضور داشته باشد ؛ شرايطي که روسيه بارها آن را رد کرده است. 

برچسب ها: مایک مورل ، اسد ، آمریکا ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.