سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانواده‌ها تنها قربانی ازدواج خویشاوندی در جامعه نیستند

خانواده تنها قربانی ازدواج خویشاوندی در جامعه محسوب نمی‌شوند بلکه هزینه‌های اجتماعی، روانی تحمیل شد بر فرد و جامعه را نیز باید در نظر داشت.

عباس‌زادگان، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد ژنتیک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: ازدواج فامیلي ریسک بروز اختلالات ژنتیکی را افزایش می‌دهد و این ناهنجاری‌ها طیف گسترده‌ای دارند و شاید عقب‌ماندگی ذهنی را از مهمترین عواقب ازدواج فامیلی بدون نظارت مشاوره ژنتیک عنوان کرد. 

وی در ادامه اظهار داشت: ازدواج فامیلی در سال‌های اخیر و با فرهنگ‌سازی قربانیان کمتری را داشته است اما هنوز هم در مراجعات به کلینیک‌ها و بررسی و شرح حال بیمار و ابتلا به بیماری‌‌هایی نظیر انحراف چشم، انسداد روده، اختلال در اندام‌ها،‌ نارسایی قلب، کبد و کلیوی شاهد بروز ازدواج‌های فامیلی هستیم. 

عباس‌زادگان در ادامه گفت: این زوج‌ها در تمام مراحل حاملگی و حتی تصمیم برای بچه‌دار شدن زیر نظر پزشک باشند و با پیگیری‌های لازم از مرحله پیشگیری تا درمان و حتی پس از زایمان نیز تحت نظارت باشند. 

وی افزود: گروه‌هایی که با تشخیص پزشک معالج دارای جنین بیمار هستند با مجوز و پیش از چهارماهگی باید با سقط درمانی نسبت به تولد نوزاد معلول اهتمام بورزند. /ح


برچسب ها: ازدواج ، ژنتیک ، هزینه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.