سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی اعتمادی مردم ترکیه به اظهارات مقامات دولتی خود

کارشناس سياسي ترکيه اي، با بيان اينکه دولت ترکيه به وظايفش در قبال تظاهرکنندگان عمل نکرد، تاکيد کرد: مردم در ترکيه درباره ادعاهاي دولت شک و ترديد دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اسلام اوزکان در گفتگو با شبکه تلويزيوني «اسکاي نيوز عربي» درباره اينکه تظاهرکنندگان در ترکيه اعلام مي کنند که دولت به وظايف خود در بازخواست و مجازات نيروهاي امنيتي که تظاهرکنندگان را به قتل رسانه اند عمل نمي کند گفت: اين سخن تظاهرکنندگان تقريباً درست است. سه ماه پيش، در درگيري هايي که در ميدان تقسيم ترکيه و چند شهر ترکيه روي داد بيش از پنج نفر کشته شدند. دولت در اين خصوص نتوانست آن طور که شهروندان معتقدند بودند به وظايفش عمل کند.

وي گفت: يکي از تظاهرکنندگان به نام «علي اسماعيل» در شهر «اسکي شهر» کشته شد. ابتدا مسئولان نيروهاي امنيتي و پليس مدعي شدند که غيرنظاميان او را به قتل رسانده اند، اما بعداً مشخص شد که نيروهاي امنيتي او را به قتل رسانده اند. از اين رو، شهروندان در ترکيه درباره ادعاهاي دولت شک و ترديد دارند. ادعاهاي دولت، به ويژه درباره حوادث اخير و قتل برخي ها در آن، مشخص نشد.

وي افزود: رئيس اتحاديه پزشکان اعلام کرد که جوان مزبور در شهر هاتاي بر اثر اصابت گلوله به قتل رسيده است، اما مسئولان دولتي چيزي بر خلاف اين را مي گويند.

اوزکان گفت: طي سال هاي قبل دولت از همه گروه ها و احزاب در کشور حمايت مي کرد، اما از سه سال پيش رويکرد دولت تغيير کرده است و درک رويکردهاي دولت در اين خصوص براي ما تحليلگران و روزنامه نگاران دشوار است، به ويژه پس از حوادث ميدان تقسيم استانبول مواضع دولت به طور ريشه اي تغيير کرد. احتمال دارد که مسئولان دولتي حتي به خودشان نيز اعتماد نمي کنند و شايد از برخي رويکردها و مشکلات در ترکيه هراسان هستند.
برچسب ها: ترکیه ، اعتماد ، مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.