سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

فقر زیرساختهای فرهنگی در شهرستان پردیس معضلی در منطقه است

امام جمعه شهرهای پردیس و رودهن گفت: فقر زیرساختهای فرهنگی در شهرستان پردیس معضلی در این منطقه است.

حجت الاسلام حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان پردیس در زمینه زیرساختهای فرهنگی خطه ای فقیر قلمداد می شود، هرچند در این بین تلاشهایی از سوی مسئولان امر صورت گرفته است.

وی با اشاره به بیانات رهبر فرزانه انقلاب در اجلاس اخیر نماز افزود: در پیام رهبر فرزانه انقلاب در اجلاس اخیر نماز آمده است که کشور با کمبود شدید مسجد مواجه است.

توسلی افزود: مجوزهای لازم برای راه اندازی حوزه علمیه در دو بخش خواهران و برادران با پیگیریهای فراوان و مساعدت علی نیکزاد، وزیر وقت راه و شهرسازی دولت دهم اخذ شده اما در تأمین و ایجاد این مراکز فرهنگی مشکلاتی پیش روست.

امام جمعه شهرهای پردیس و رودهن تصریح کرد: حال در مقابل، کاستیها، کمبودها، یورشهای فرهنگی و رگه هایی از انحرافات گوناگون بسیاری در منطقه مشاهده می شود، مسئولانی همچون فرماندار پردیس، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس و شهرداران دو شهر این شهرستان باید در زمینه ایجاد توازن میان زیرساختهای فرهنگی و افزایش روزافزون جمعیت تلاشی مضاعف از خود نشان دهند.

وی ادامه داد: : توسعه فرهنگ نیازمند نگاهی ویژه است؛ در حال حاضر دو گونه فرهنگ شامل فرهنگ عام و فرهنگ دینی هریک در جای خود قابل بحث و بررسی است، اما بواقع شهرستان پردیس در زمینه توسعه فرهنگ دینی به مراکز و پایگاه های متعددی نیازمند است.

توسلی از مرتضی تمدن بدلیل آنچه که او "ارتقای استانداری تهران تا حد یک وزارتخانه در زمان تصدی وی بر این مجموعه" نامید، قدردانی کرد و افزود: طی مدت زمان حضور مرتضی تمدن در سمت استانداری تهران این نهاد و سایر عناصر زیرمجموعه شامل فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری ها در جایگاه شایسته خود قرار گرفتند.

امام جمعه شهرهای پردیس و رودهن تصریح کرد: ما معمولاً در گذشته از استانداری تهران تنها شاهد تابلویی بر سردر این مجموعه بودیم، اما امروز بسیاری از مسائل مطرح در سطح برخی وزارتخانه ها از طریق استانداری تهران مدیریت می شود، حال اگر نگوییم استانداری تهران در زمان حضور دکتر تمدن در حد یک وزارتخانه بود اما کمتر از این سطح نیز قرار نمی گرفت./س


برچسب ها: فقر ، فرهنگی ، پردیس ، نماز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.