سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

لزوم آرمان گرایی در سایه توجه به واقعیت گرایی

امام جمعه رودهن بر لزوم آرمان گرایی در سایه توجه به واقعیت گرایی تاکید کرد.

حجت الاسلام حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: باید برخی حقایق را همیشه مدنظر قرار داد، در 35 سال گذشته و پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نقاط روشن بسیاری وجود دارد و مسائل تلخی هم روی داده است، نباید فراموش کرد که موضوعاتی از این دست در همه انقلابها و ملل دیده می شود.

وی ادامه داد: تا زمانی که ملت اسلامی ایران بویژه جوانان و علما بدنبال آرمان گرایی اسلامی باشند دشمنان در اجرای توطئه های خود همچنان ناموفق ظاهر می شود، اما آن روزی که ملت و دولت از آرمان گرایی اسلامی دست بردارند، همه ضربه خواهند خورد.

توسلی افزود: همه بخوبی مشاهده کردید که جریان بیداری اسلامی در خاورمیانه و شمال آفریقا به چه زیبایی در کشورهایی مانند مصر، تونس و لیبی شکل گرفت، اما این خیزشهای مردمی در فاصله بسیار کوتاهی رو به افول گذاشت.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: مصر بیش از یک سال نتوانست حکومت اسلامی خود را ادامه دهد و دلیل آن فاصله گیری از آرمان گرایی اسلامی بود.

وی ادامه داد: تعبیر برآمده از ترکیبی همچون اسلام و آرمان تحت عنوان آرمان گرایی اسلامیِ مدنظر رهبر فرزانه انقلاب با اصولی لایغر نظیر مخالفت با آمریکای جنایتکار و دشمنی با رژیم اشغالگر قدس همراه است، اما آنها قصد داشتند تا ضمن برپایی حکومت اسلامی دل صهیونیست ها و سلطه گران آمریکایی را نیز بدست آورند.

توسلی عدم تغییر در مهره های حکومتی همانند پست های قضایی و نظامی زمان زمامداری حسنی مبارک و حضور مجدد آنها در دولت منتخب مردم مصر را مهر تأییدی بر این ادعای خود خواند.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: با توجه به این تحولات مهم بی شک یکی از عناصر حافظ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران طی 35 سال گذشته را باید تکیه بر رکن رکینی همچون آرمان گرایی اسلامی دانست./س


برچسب ها: آرمان گرایی ، انقلاب ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.