سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامداری :

استقلالی ها فوتبال زده شده اند/ سال های سال در رویای قهرمانی آسیا خواهم ماند

دروازه بان اسبق استقلال معتقد است که تا سالها شاهد قهرمانی هیچ تیمی در لیگ قهرمانان آسیا نخواهیم بود.

اشکان نامداري در خصوص عملکرد دروازه بان فعلی این تیم‌ در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدا باید به گل اولی که سید مهدی رحمتی در بازی مقابل ذوب آهن دریافت کرد اشاره کنم. این مسائل را فقط  یک دروازه بان می فهمد. زمانی که یک ضربه از فاصلۀ 1/5 متری خط دروازه زده می شود دیگر دروازه بان قادر به تشخیص جهت و مسیر توپ نخواهد بود.

دروازه بان سابق تیم فوتبال استقلال تهران گفت: درست است که گزارشگر بازی زیاد شلوغش کرد ولی به نظر بنده رحمتی روی آن تقصیری نداشت. به هر حال دروازه 7 متر است و باید مراقب تمام نقاط آن بود. زمانی که یک توپ از فاصلۀ نزدیک به سمت دروازه شلیک می شود مهار آن کار آسانی نخواهد بود.

نامداری در ادامه افزود: رحمتی روی آن صحنه عملکرد بدی نداشت به هر حال می بایست در آن صحنه پاها را از هم باز می کرد تا بتواند در موقع خطر عملکرد مناسب را داشته باشد.

وي گفت: ضربه ای که به سمت دروازه زده شد با سر بود و از فاصله بسیار نزدیک تشخیص جهت و مسیر توپی که با سر زده می شود به علت انحنای پیشانی کاری بسیار سخت و دشوار است.
گاهی ممکن است آن توپ به هوا زده شود گاهی هم ممکن است بر حسب اتفاق از بین 2 پای دروازه بان وارد دروازه شود. دروازه بانان بزرگ دنیا هم به خوبی بر این موضوع مشرف هستند.

دروازه بان سابق تیم فوتبال استقلال در ادامه در خصوص عملکرد خط دفاعی این تیم در فصل جاری اظهار داشت: خط دفاعی استقلال در سال گذشته عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشت و تعداد گل های خورده این تیم بسیار کم بود. عملکرد ضعیف آنها در لیگ جاری دلایل مختلفی دارد. یکی از این دلایل آنالیز بازی های قبلی استقلال است که مسلماً به مرور زمان رمز موفقیت این خط دفاعی توسط مربیان کشف می شود و به نوعی دست آن ها برای مهاجمان حریف رو می شود، به هر حال آنها در فصل گذشته هم ضعف هایی داشتند و این ضعف ها اکنون نمود بیشتری پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: یکی از دلایل دیگر خستگی بازیکنان ملی پوش این تیم است که در حال حاضر با افت بدنی مواجه شده اند. این بازیکنان همان بازیکنان فصل گذشته هستند پس دلیل عملکرد ضعیف آنها یکی از این دو چیز است. یا تیم های دیگر بسیار روی نقاط ضعف آنها کار کرده اند و دارند نتیجه می گیرند و یا تعداد اردوها و بازی های ملی و باشگاهی سبب بی انگیزگی میان بازیکنان استقلال شده اند. به هر حال نباید از این موضوع غافل شد که آن ها در پیش فصل استراحت کافی نداشتند و اکنون خسته اند.

نامداري در خصوص حضور استقلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: همه ما آرزو داریم که پس از سالها یک تیم از کشورمان به مقام قهرمانی این مسابقات دست یابد. در بازی رفت استقلال شرایط خوبی نداشت و بنظر بنده بر حسب اتفاق به پیروزی رسید.

نامداري تصريح کرد: در بازی برگشت علاوه بر تیم بوریرام، شرایط جوی رقیب استقلال خواهد بود. به اعتقاد بنده تا آینده ی نه چندان نزدیک هیچ تیمی از کشورمان موفق به قهرمانی در این رقابت ها نخواهد شد. تیم های شرق آسیا از تیم ملی کشورشان هم قوی ترند. آنها در فوتبالشان بر اساس ساختار پایه ای و قوانین به سمت و سوی موفقیت در حرکتند ولی در کشور ما تمامی این مسائل بر راستای خوردن و دلالی پیش می رود. تیم های باشگاهی ما بسیار از تیم های شرقی و پیشرفته دنیا عقب ترند و فعلاً نباید انتظار قهرمانی تیم هایمان را در آسیا داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حال کار قلعه نوعی در فصل جاری بسیار مشکل تر از فصول گذشته خواهد بود. بازیکنان ملی پوش این تیم با خستگی مواجهند و بعضی از آن ها آنقدر در اردوها و مسابقات پیاپی شرکت کرده اند با فوتبال زدگی روبه رو شده اند. آنها می بایست از لحاظ روحی و روانی ریکاوری کنند تا بتوانند هر چه سریعتر به شرایط مورد نظرشان دست یابند./مح
برچسب ها: استقلال ، فوتبال ، اردو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.