سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرایط نابسامان اسيران فلسطيني در زندانهای اسرائیل

با بيان اينکه اسيران فلسطيني در شرايط بسيار نامناسبي در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي نگهداري مي‌شوند، اعلام کرد: اسيران فلسطيني به منظور اعتراض به وضع نامناسب از خوردن غذا و پذيرفتن کمک‌هاي پزشکي خودداري مي‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه القدس ؛ اين شبکه در گزارشي که ابراهيم الرنتيسي خبرنگار آن تهيه کرده بود به شرايط نامناسب اسيران فلسطيني در زندان هاي رژيم صهيونيستي اشاره و اعلام کرد:  اسيران فلسطيني در زندان «الرمله» دچار مرگ تدريجي هستند. اين شرايط سبب شده است آنها به اقدامات اعتراضي که اعتصاب غذا از جمله آن است روي آورند.

گزارشگر اين شبکه افزود: نزديک به بيست تن از اسيران فلسطيني در اعتراض به وضع نامناسب بهداشتي و سياست بي‌توجهي پزشکي سازمان زندان هاي رژيم صهيونيستي برنامه اي آغاز کردند که امتناع از خوردن غذا و پس دادن کمک‌هاي پزشکي از جمله آن است.قدوره فارس، رئيس انجمن اسيران فلسطيني، در اين خصوص گفت: «موضوع اعتصاب غذا به معناي دقيق کلمه نيست بلکه اسيران فلسطيني به اقدامات اعتراضي روي آورده اندکه رد کردن وعده هاي غذايي و همکاري نکردن با نظام موجود در زندان ها از جمله اين اقدامات است. اسيران فلسطيني تلاش مي کنند با اين اقدامات توجه‌ها را به برخي از خواسته هاي حياتي خود معطوف کنند.

گزارشگر اين شبکه افزود:  در اين بين برخي از اسيران فلسطيني در زندان ها از بيماري رنج مي برند. نزديک به ده تن از آنها دچار بيماري هاي سرطاني، نارسايي هاي کليوي و فشار خون هستند که به طور مناسب درمان نمي شوند. از سال هزار و نهصد و شصت و هفت تاکنون نزديک به دويست نفر از اسيران فلسطيني به علت بي توجهي پزشکي جان باخته اند. هفتاد درصد از اين شهدا به علت معالجه نشدن به شهادت رسيده اند، امري که اخيراً درباره ميسره ابو حمديه اسير فلسطيني نيز روي داد.

حلمي الاعرج، مدير مرکز آزادي هاي فلسطين در اين خصوص گفت: اسيران فلسطيني در شرايط بسيار نامناسبي در زندان الرمله نگهداري مي شوند. سلول هاي آنها بسيار کوچک است و براي اسيران مريض مناسب نيست. کيفيت غذاي آنها بسيار بد است و اصلاً آشپزخانه وجود ندارد. اسيران به طور مستمر و اهانت‌آميز بازرسي مي شوند. حمله به سلول هاي آنها حتي اگر مريض باشند ادامه دارد.  اقدامات اسرائيل عليه اسيران فلسطيني سبب مي شود تا آنها به دنبال مقابله با اشغالگران باشند.
برچسب ها: اسرائیل ، اسیر ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.