سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد عنوان كرد:

زردبند قطب توليد داروهاي گياهي در كشور

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: كارخانه توليدات داروهاي گياهي زردبند با توليد بخش زيادي از نياز كشور يكي از قطب هاي مهم توليدي در اين زمينه است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از «شاتا»، داريوش ديوديده در بازديد از شركت توليدي داروهاي گياهي زردبند تصريح كرد: اين شركت كه ارتباطات خود را با كشورهاي ديگر در امر صادرات و واردات دارند در كل كشور از جمله واحدهاي صنعتي پويا به شمار مي‌رود كه هيچ‌گاه كيفيت را فداي كميت نكرده و تاكنون در موضوع توليد با نوسان رو به ‌رو نبوده‌ است.

وي گفت: بدون شك وجود واحدهاي صنعتي در هر منطقه موجب اشتغالزايي و رشد و توسعه اقتصادي همه جانبه آن مي شود و استان كهگيلويه و بويراحمد نيز از اين قاعده كلي مستثني نيست.

ديوديده با بيان اينكه تلاش مسوولان اجرايي كهگيلويه و بويراحمد و به وِيژه سازمان صنعت، معدن و تجارت براي رفع موانع، مشكلات و كمبودهاي واحدهاي صنعتي اين استان از جمله زردبند ضروري است افزود: در همين راستا اين واحد صنعتي جهت دريافت تسهيلات  13 ميليارد ريالي براي طرح توسعه به صندوق توسعه ملي معرفي و مراحل كار در حال انجام است.

وي افزود: اين شركت هم اكنون با ظرفيت توليدي مناسب مشغول به كار است و با استفاده از 400 گونه گياهي حدود 80 نوع دارو ، عصاره و اسانس توليد مي كند.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد ميزان توليد سالانه شركت دارويي زردبند ياسوج را 800 تن عصاره و يك تن اسانس اعلام كرد و افزود: اشتغالزايي دايمي اين شركت بين 20 تا 50 نفر و اشتغالزايي فصلي آن نيز بين 200 تا 300 نفر است.

ديوديده در پايان گفت: محصولات توليدي اين كارخانه علاوه بر توزيع در داخل كشور، بخشي نيز به كشورهاي عراق و مالزي صادر مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: قطب ، دارو ، گیاهی ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.