سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاده ابريشم موثر در ايجاد همبستگي منطقه،

احياي جاده ابريشم نيازمند ديپلماسي فعال

احياي جاده ابريشم نياز به ديپلماسي فعال بين کشورها و ايجاد بستر سازي مناسب از لحاظ زير ساخت هاي حمل و نقل ريلي، جاده اي و هوايي دارد.


محمد حسين مير محمدي عضو کميسيون اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: ترانزيت کالا يکي از مسايل مورد توجه دولت ها در ارتباط با کسب درآمدهاي ارزي و منافع اقتصادي کشور است و جمهوري اسلامي از لحاظ موقعيت جغرافيايي و منطقه اي در مسير عبور و مرور قرار دارد.
وي افزود: سابقه تمدني و موقعيت جغرافيايي جاده ابريشم به عنوان يک شاهراه بين کشورهاي شمال و مرکز خاورميانه و کشورهاي عربي و با يک واسطه به اروپا از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي تصريح کرد: ايران از لحاظ ظرفيت دريا و خشکي از جايگاه ويژه برخوردار است و احياي جاده ابريشم بحث ترانزيت و رفت و آمد مسافر و کالا فعال مي کند اين نماينده مجلس به حق عبوري در بحث جابه جايي مسافر و کالا اشاره کرد و گفت: اين امر نياز به ديپلماسي فعال بين کشورها و ايجاد بستر سازي مناسب از لحاظ زيرساخت هاي حمل و نقل ريلي، جاده اي و هوايي است.
وي تاکيد کرد: توجه به احياي جاده ابريشم و تامين زيرساخت ها سبب کسب درآمد براي کشور و افزايش روابط بين المللي محسوب مي شود.
مير محمدي در ادامه به تاثير حمل و نقل در قيمت کالا اشاره کرد و گفت: رقابت تنگاتنگ در بازارهاي بين المللي و کشورهاي توليد کننده سبب ادغام بنگاه هاي اقتصادي و ايجاد بنگاه هاي چند مليتي براي کاهش هزينه ها به شمار مي آيد.
وي گفت: بالا بودن هزينه حمل و نقل کالا موجب شد تا توجه به مسيرهاي کوتاه تر و ايمن تر افزايش يابد و عرضه کنندگان کالا به دنبال راه هاي مناسب براي انتقال محصولات باشند.
وي در پايان گفت: توجه به ديپلماسي فعال و حضور در مجامع بين المللي در تعامل با کشورها ي حاشيه جاده ابريشم موثر است.
*جاده ابريشم موثر در ايجاد همبستگي منطقه
و همچنين لاله افتخاري عضو کميسيون اقتصادي گفت: جاده ابريشم ارتباط ديرينه کشورهاي عضو را نزديک و باعث ايجاد همبستگي بين کشورهاي منطقه مي شود.
وي افزود: تبادل اقتصادي به استحکام ارتباطات اقتصادي و فرهنگي و هويت بخشي بر مردم تاثير گذار است.
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.