سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام اکرمي:

بهره كاري در كشور بسيار پايين است/ همگي بايد آستينها را بالا بزنيم

گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا اكرمي رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري و مشاور عالي وزير كشور در امور روحانيت برگزار شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ صبح امروز گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيد رضا اكرمي رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري و مشاور عالي وزير كشور در امور روحانيت برگزار شد.
 
وي در ابتدا ضمن تبريك به مناسبت فرا رسيدن دهه كرامت و خجسته ميلاد حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: آخرين روزهاي شهريور ماه است و در آستانه دهه دوم ماه ذيقعده هستيم، اگر به تقويم تاريخ مراجعه نماييم رويدادهاي حادث شده در شهريور ماه شامل حمله انگليس و شوروي از شمال و جنوب كشورمان و عزل رضاخان و به روي كار آمدن محمدرضا در سال 1320 مي باشد. در اين سال رضاخان كه توسط انگليسيها به روي كار آمده بود توسط همان ها عزل شد و در آخر در شهر ژوهانسبورگ از بين رفت.

حجت‌الاسلام اکرمي بيان کرد: در همين شهريور ماه حادثه انفجار دفتر رياست جمهوري را داريم كه متاسفانه دو تن از اصلي ترين ستونهاي انقلاب يعني شهيدان رجايي و باهنر به فيض شهادت نايل شدند، هفدهم شهريور ماه و جمعه سياه نيز از ديگر رويدادهايي است كه در اين ماه به وقوع پيوسته و بسياري از افرادي كه در ميدان ژاله وقت تجمع كرده بودند بدست عمال طاغوت به شهادت رسيدند.

وي ادامه داد: اين فاجعه آنقدر دردآور بود كه امام خميني (ره) در روز هجدهم شهريور طي بيانيه اي فرمودند "كاش من هم در جمع شما بودم و به شهادت مي رسيدم." در شهريور ماه 1359 نيز حمله رژيم بعث را به ميهن اسلامي داشتيم كه متاسفانه كشور را 8 سال دچار چالش كرد.

حجت‌الاسلام اکرمي با بيان اين مطلب که اينها مسائلي است كه شهريور ماه به وقوع پيوسته است، اظهار داشت: ماه ذيقعده را هم داريم كه ابتداي اين ماه با ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) شروع مي شود. اين حضرت فردي است كه امام رضا(ع)در باره ايشان ميفرمايد "هر كس حضرت معصومه را قم زيارت كند گويا مرا زيارت كرده است."

وي ادامه داد: از نكات قابل توجه درباره شخصيت حضرت معصومه(س)كه توسط حضرت آيت الله آملي تبيين شده است اينست كه اگر توجه به حديث نقل شده از طرف امام رضا(ع) داشته باشيم به اين نكته پي ميبريم كه با توجه به اينكه نام اصلي آن حضرت فاطمه بوده است اما لقب معصومه نيز به ايشان داده اند و اين نشان از كرامت والاي حضرت فاطمه معصومه(س) است.

عضو جامعه روحانيت مبارز اظهار داشت: در ادامه اين ماه عزيز ششم ذيقعده و بزرگداشت احمد بن موسي برادر امام رضا(ع) را داريم و يازدهم ذيقعده ميلاد با سعادت عالم اهل بيت،حضرت علي بن موسي الرضا(ع) است.
 
اكرمي در ادامه افزود: غرض از بيان تقويم تاريخ، در اصل تحليل اين وقايع است كه در سال 1320 چگونه كسي كه با وابستگي به حكومت رسيده بود با ذلالت تبعيد شد و يا خونهاي ريخته شده در هفدهم شهريور ماه منجر به پيروزي انقلاب در سال 57 گرديد.

وي افزود: در قرآن كريم نيز در سوره ابراهيم به عبرت گرفتن از تاريخ اشاره شده است . يادآوري روزهاي سخت منجر ميگردد در مواجهه با چنين رويدادهايي شكيبايي پيشه كنيم و در روزهاي خوش بايد از خداوند سپاسگذاري كرد.

رئيس شوراي فرهنگي نهاد رياست جمهوري خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) تنها امامي بود كه توانست مبحث امامت، ولايت و خلافت به حق رسول اكرم(ص) را رسمي و حكومتي به تاريخ عرضه نمايد. ايشان طي يك سند رسمي بنام نامه جامعه الشريفه كه به مامون ارسال نمود چنين مسائلي را تبيين كرد.

وي در ادامه افزود: در مبحث سوم، بحث در رابطه با وضعيت معيشتي مردم و تنظيم اقتصاد و بازار است . در مصاحبه اخير آقاي روحاني در رابطه با بانكها، گمرك و ... مواضع ايشان را همگي شنيدند، اين بخشي از كار است اما بخش اصلي كار اجراست .

حجت‌الاسلام اکرمي يادآور شد: در كشور ما قوانين و مقررات وجود دارد، دستورالعملهاي بسيار خوبي صادر مي شود ،برنامه پنج ساله نيز بسيار خوب تبيين شده است اما همه اينها به كنار، ما وقتي به مرحله اجرا مي رسيم متاسفانه نارسايي داريم.اين وظيفه مديران مياني و پايينتر است كه بتوانند با خرد جمعي دستورات صادر شده را به نحو احسن اجرا نمايند.

وي تصريح کرد: ميزان مصرف برق به گفته وزير نيرو بسيار بالا و هزينه پراختي كم است ،چرا بايد اينگونه باشد. حماسه سياسي با حضور پرشور مردم در انتخابات تمام شد و اكنون نوبت به حماسه اقتصادي رسيده است، همگي بايد آستينها را بالا بزنيم . چرا بايد بسياري از ميوه كشاورزان بر سر درختها بدليل عدم مقرون به صرفه بودن جمع آوري، خشك شوند.

عضو جامعه روحانيت مبارز خاطر نشان کرد: هر كس به اندازه وسع خودش مسئول است . آيا به ميزان حقوق پرداختي به هر شخص ميزان بهره وري مناسبي هم از او داريم . واحد پول كشور ما ريال است اما شاخص سنجيدن مسائل دلار و يورو ،چرا بايد اينگونه باشد . بهره كاري در كشور بسيار پايين است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اصناف ، بازاریان ، مشکلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.