سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتراض یک سازمان اسلامی "قرقیزستان" علیه وزارت آموزش و پرورش

سازمان اسلامی بانوان "قرقیزستان" موسوم به "متکلم" به وزارت آموزش و پرورش این کشور هشدار داده است که اگر تا روز بیستم سپتامبر سال جاری برای رفع ممانعت ورود دانش آموزان دختر مسلمان به مدارس دولتی با روسری اقدام نکند، در برابر ساختمان این وزارتخانه تظاهرات اعتراضی برگزار خواهد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، "جمال فرانت بیک قیزی" رئیس سازمان اسلامي بانوان گفت:  با آغاز سال تحصیلی جدید در "قرقیزستان" در تعدادی از مدارس دولتی این کشور در استان‌های جلال آباد، اسیق کول و شهر بیشکک از ورود دانش‌آموزان دختر مسلمان با روسری جلوگیری شده است.
 
وی تاکید کرد: علیه "کانات صادق اف" وزیر آموزش و پرورش "قرقیزستان" به رئیس جمهوری، پارلمان و حکومت شکایت خواهد کرد؛ چرا که همه ساله در آغاز سال تحصیلی جدید در "قرقیزستان" این مشکل ایجاد می‌شود.
 
در حالي که  وزیر آموزش و پرورش مدعی است که هیچ دستوری در زمینه ممنوعیت ورود دانش آموزان دختر مسلمان با روسری به کلاس‌های درسی وجود ندارد.
 
سازمان اسلامی بانوان "قرقیزستان" اعلام کرد: به دلیل نقض حقوق دانش آموزان دختر مسلمان از سوی مدیران برخی مدارس این کشور به دادگاه شکایت خواهد کرد.

گفتني است،  سال‌های قبل نیز در "قرقیزستان" چنین مواردی پیش آمده بود که با مداخله دولت و پارلمان ماجرا به نفع دانش آموزان دختر مسلمان به پایان رسیده بود.


انتهاي پيام/

منبع:ايران تاجيک راديو

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.