سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ وزیر ارشاد در گردهمایی مربیان طرح چهره به چهره؛

جامعه در معرض آسیب های فرهنگ بیگانه قرار دارد/ مصونیت بخشی به جوانان، راه مقابله با شبیخون فرهنگی

وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی با بیان اینکه جامعه ما درمعرض آسیب های فرهنگ بیگانه قرار دارد گفت: در این راستا مقام معظم رهبری می فرمایند همه ما در برابر یک شبیخون فرهنگی قرار داریم و برای مقابله با این شبیخون هیچ راهی جز مصونیت بخشیدن به افراد خصوصا نسل جوان نداریم


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی جنتی در ششمین گردهمایی سراسری مربیان طرح چهره به چهره در مشهد با بیان این مطلب گفت :همه پیامبران الهی برای ابلاغ رسالتی که به دوش داشتند عموما رو در رو با مردم سخن می گفتند و پیام وحی الهی را چهره به چهره به دیگران منتقل می کردند.

جنتی در ادامه افزود: پیامبر مکرم اسلام نیز در آغازین روزهای رسالتشان به همین ترتیب مردم را به دین دعوت می کردند و حتی امروز هم که دنیا برخوردار از پیشرفته ترین وسایل تبلیغی و ابزارهای مدرن تبلیغی است، گفتگوی رو در رو و سخن چهره به چهره جایگاه ارزشمند خود را دارد.

وی تصریح کرد:شبکه های جهانی، امروز اطلاعات را در اسرع وقت به سراسر دنیا می رسانند و این بزرگراه اینترنتی که هم اکنون در اختیار ما و ملل دنیاست وسیله ای برای انتقال آزاد اخبار و اطلاعات است.

وزیر ارشاد ادامه داد: ما نیز می توانیم از این ابزار در جهت انتقال آرمان ها، ارزش ها و فرهنگ متعالی خود استفاده کینم در عین حال از دیگران هم تأثیر بپذیریم.

جنتی تاکید کرد: در کنار همه ی فعالیت های تبلیغی که وجود دارد با استفاده از صداوسیما ،کتاب ،مطبوعات ،فیلم های سینمایی و استفاده از ابزارهای هنری، انتقال افکار واندیشه ها به صورت رودر رو تاثیر خاص خود را دارد به خصوص زمانی که پای ارزشهای دینی به میان می آید.

وی با اشاره به حضور مربیان و مروجان دینی درجامعه اسلامی گفت: قطعا حضور مربیان دینی در جامعه اسلامی در مصونیت بخشیدن به نسل جوان تاثیر گذار است و بدون تردید مربیان توانسته اند نقش پیامبری خود را به خوبی ایفا کنند.

جنتی در درپایان سخنان خود گفت: مربیان ومجریان این طرح ملی با پرهیزگار ی و رعایت تقوا و با تقلید از آداب اسلامی جوانان را به صراط مستقیم دعوت کنند.

یادآوری می شود طرح تربیتی چهره به چهره با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور و مسئولین ستادی واستانی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد و همچنین با حضور 1200مربی ومجری از22شهریور در تربیت معلم شهید بهشتی مشهد مقدس آغاز و تا26 شهریور ماه ادامه خواهد یافت.

در حاشیه این گردهمایی نمایشگاه کتاب با موضوعات تربیتی ، فرهنگی ،اعتقادی و سیاسی بر پا شده است./س

برچسب ها: آسی ، جامعه ، فرهنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.