سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

بدنبال نظام مند کردن ورزش های بومی ومحلی وتقویت آنها هستیم

رییس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های محلی استان کرمانشاه گفت:بدنبال نظام مند کردن ورزش های بومی ومحلی وتقویت آنها هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

غلامرضا جعفري در حاشيه رقابت هاي مسابقات بومي، محلي منطقه پنج کشور گفت: جشنواره ورزش هاي بومي و محلي اين امكان را ايجاد مي كند تا ورزش ها و بازي هاي كهن هر ديار شناسايي و با هدفمند سازي و نظام مند كردن آن ها، براي نسل هاي بعد نيز باقي بمانند.
وي با بيان اينكه در بسياري از بازي هاي بومي و محلي مي توان فرهنگ و تاريخ كهن بسياري از مناطق كشور را مشاهده كرد، خاطرنشان کرد: اين بازي ها برگرفته از ارزش هاي فرهنگي بسياري است كه با شناسايي و تقويت آن ها مي توان آن ها را به جامعه امروزي منتقل كرد.
جعفري در ادامه احياي بازي ها و مسابقات بومي و محلي را از ديگر برنامه هاي فدراسيون خواند و گفت: براي اين كار بايد مسئولين وزارتخانه به ما كمك كنند تا بتوانيم به اهداف و برنامه هاي مورد نظر خود در اين خصوص دست يابيم.
رييس فدراسيون ورزش هاي روستايي و بازي هاي محلي اظهار كرد: با توجه به لزوم توسعه فراگير ورزش هاي سنتي و بازي هاي بومي و محلي و با توجه به ويژگي هاي اقليمي و فرهنگي هر منطقه برنامه ريزي هاي صورت گرفته روي شش منطقه متمركز شد و هر پنج استان كشور در يك منطقه قرار گرفتند.
جعفري افزود: استان هاي كرمانشاه، چهارمحال و بختياري، يزد، تهران، اردبيل و گلستان به عنوان مركز مناطق شش گانه انتخاب و مشابه اين جشنواره، پيش از كرمانشاه در پنج استاني كه به عنوان مركز مناطق مختلف كشور شناخته شدند،‌ برگزار شد. /س

برچسب ها: کرمانشاه ، ورزش ، بومی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.