سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

معرفي برترينهاي دهمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي رضوی

دهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا(ع) با معرفی و تجلیل از آثار و هنرمندان برگزیده در شیراز پایان یافت.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم با اشاره به اینکه 663هنرمند تجسمی از سراسر کشور آثار خود را تقدیم امام هشتم کرده­اند افزود: داوران جشنواره از16 شهریور در 6رشته تجسمی نقاشی ، پوستر، نشانه ، مجسمه ،تذهیب و گل مرغ با موضوع رضوی، آثارارسالی رابه قضاوت نشستند.

احمد همتی افزود: از میان 897 اثر رسیده، 334 کار در رشته های مختلف هنرهای تجسمی مربوط به جشنواره که در نگارخانه های شیراز به نمایش گذاشته بود مورد بررسی نهایی داوران قرار گرفت.

این مقام فرهنگی گفت :با طراحی و راه اندازی سایت امام رضا(ع) درفارس و ثبت نام علاوه بر ایجاد تسهیلات در ارسال آثار و سهولت دریافت آن کد پیگیری برای متقاضی ایجاد شد که موجب کاهش 50درصدی هزینه ها و افزایش 70 درصدی بهره وری در وقت شده است.

همتی افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی ـ مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به‌ویژه امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی ـ هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از اهداف برگزاری دهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا(ع)است .

در این جشنواره در رشته گل و مرغ نفر سوم ،دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال جایزه نقدی بخاطر طراحی و رنگ آمیزی به علیرضا قزی از خراسان رضوی،نفر دوم دیپلم افتخار و مبلغ 12 میلیون ریال جایزه نقدی بخاطر خلاقیت و ترکیب بندی موزون و رنگ آمیزی و دقت در پرداز به زینب روستا از فارس و نفر اول دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و مبلغ 15میلیون ریال جایزه نقدی بخاطر خلاقیت و ترکیب بندی و دقت در رنگ آمیزی و نور پردازی خوب و نوآورانه به فروزان رابطیان از فارس داده شد.

در رشته تذهیب نفر سوم دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال جایزه نقدی به خاطر ترکیب بندی هماهنگ و دقت در قلم گیری و ارائه خوب به مریم جملی از کاشان ،نفر دوم: دیپلم افتخار و مبلغ 12میلیون ریال جایزه نقدی بخاطر خلاقیت و دقت در قلم گیری و طراحی نوآورانه به پیمان پارس مهر از قزوین ونفر اول دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی به خاطر هماهنگی رنگ ها و قدرت در طراحی در ترکیب بندی و همچنین ارائه مناسب به لیلا قاسمی نژاد از تهران تعلق گرفت.

نشانه برگزیدگان نفر سوم دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال جایزه نقدی به ایما قادری از فارس و نفر دوم دیپلم افتخار و مبلغ 6میلیون ریال جایزه نقد ی به علیرضا بیت اللهی از کرمان ونفر دوم دیپلم افتخار و مبلغ6 میلیون ریال جایزه نقدی به فرهاد نادری از فارس و نفر اول دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی به فاطمه کشاورز از فارس رسید.

برگزیدگان پوسترنفر سوم دیپلم افتخار و مبلغ10 میلیون ریال جایزه نقدی به محمد افشار از اصفهان، نفر دوم دیپلم افتخار و مبلغ 12 میلیون ریال جایزه نقدی مژگان منصوری از خمینی شهر و نفر اول در این بخش هیئت داوران هیچ هنرمندی را شایسته نفر اول معرفی شدند .

در رشته مجسمه سازی نفر سوم دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال جایزه نقدی به خاطر ترکیب بندی و ارتباط (موضوعی به آقای حمید بهجت از آذربایجان غربی ارومیه) نفر دوم دیپلم افتخار و مبلغ 12 میلیون ریال جایزه نقدی بخاطر تکنیک مناسب ، ترکیب بندی و ساخت و پرداخت ایده امیر حسین کولی وند از خرم آباد ونفر اول دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و مبلغ 15میلیون ریال جایزه نقدی بخاطر پردازش ایده و هم خوانی موضوعی با جشنواره به علی شیری از فارس رسید.

برگزیدگان رشته نقاشی دیپلم افتخار و مبلغ 5 میلیون ریال جایزه نقدی به رضا پورزرین از فارس نفر سوم ، دیپلم افتخار و مبلغ 5 میلیون ریال جایزه نقدی مهدی محمدی نفر دوم ،دیپلم افتخار و مبلغ 12 میلیون ریال جایزه نقدی مجتبی ملایی از یاسوج نفر اول دیپلم افتخار ، تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی به بهروز مسلمی از فارس تعلق گرفت./س

برچسب ها: معرفی ، ملی ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.