سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق هدف اصلي بانکها با استفاده از روشهاي نوين بازاريابي

تحقق اساسي ترين هدف بانکها که ارزش آفريني براي مشتريان باشد، با استفاده از فنون و روشهاي نوين بازاريابي بانکي امکان پذير خواهد بود.

امير صفري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: ايجاد رابط مستمر با مشتري و نگهداري آن ها براي مدت زمان طولاني و خلق مشترک تجارب با آن ها براي سازمانهاي مختلف در کشور ارزش تلقي مي شود و سازمان هايي موفق هستند که بتوانند مشتريان تمام عمر براي خود ايجاد کنند.

صفري در ادامه افزود: در اين شرايط وضعيت بانکها نيز خارج از اين مقوله نبوده و تغييرات ايجاد شده در انتظارات و نيازهاي مشتريان آنها باعث شده است تا بانکداران به دنبال استفاده از روش هاي نوين بازاريابي براي جذب مشتريان و افزايش سهام از آنها باشند.

وي تصريح کرد: در شرايط کنوني تحقق اساسي ترين هدف بانکها که ارزش آفريني براي مشتريان باشد بدون استفاده از فنون و روشهاي نوين بازاريابي بانکي امکان پذير نخواهد بود.
وي با اشاره به اينکه بازاريابي رابطه مند که به عنوان مجموعه فعاليتهاي بازاريابي در راستاي جذب، توسعه، حفظ، و گسترش روابط با مشتري تعريف مي شود گفت: تمرکز بازاريابي از جذب مشتريان کوتاه مدت و گذرا به حفظ روابط بلندمدت پايدار، صميمانه و عميق با مشتري تغيير ميکند.

صفري خاطرنشان کرد: در بازاريابي رابطه مند بانکها تلاش مي‌کنند تا ضمن شناخت نيازهاي مشتريان، خدمات خود را به آنها ارائه دهند و با جلب رضايت مشتريان ،‌ايجاد وفاداري کرده و کاري کنند که بين بانکها و  افراد گروه هاي ذينفع مرتبط با سازمان روابط بلندمدت برقرار  شود.

وي در ادامه گفت: در واقع در اين نوع بازاريابي موسسات به دنبال اين هستند که مشتريان بيشتري را بدست آورده و حفظ کنند همچنين در صدد هستند تا روابطي را ايجاد کنند تا مشتريان در اينده نيز از خدمات بانک استفاده و ديگران را نيز به اين کار ترغيب کنند.

صفري در پايان گفت: در بازاريابي سنتي، تمايل سازمان به انجام يک فروش ، تماس غير مستمر با مشتري، گرايش کوتاه مدت تاکيد جزئي بر ارائه خدمات به مشتري و تعهد جزئي نسبت به انتظارات است اما در بازاريابي رابطه مند، حفظ و نگهداري و بهبود ارتباط با مشتري يک اصل قلمداد مي شود و تماس با مشتري و توجه به ان چه که براي او ارزش محسوب مي شود بسيار حائز اهميت است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بانک ، نوین ، هدف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.