سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

اولین کتابخانه تخصصی معارف شیعه در ا هواز افتتاح می‌شود/ اختصاص مکانی برای نمایشگاه دائمی

استاندار خوزستان گفت: اولین کتابخانه تخصصی شیعه شناسی و معارف شیعه تا مهرماه با نام شهید مرتضی شفیعی در اهواز افتتاح می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سید جعفر حجازی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید استان خوزستان اظهار کرد: 16 کتابخانه  عمومی جدید تا پایان سال 92 در استان راه‌اندازی که به این ترتیب پنج هزار و 300 متر مربع به مساحت کتابخانه های عمومی استان اضافه می شود.

وی افزود: امسال سیاست ما با توجه به نیاز محققان استان در مقاطع مختلف تحصیلی به کتابخانه‌های تخصصی، توسعه این نوع کتابخانه‌ها است و کتابخانه‌های تخصصی را در حوزه های تخصصی از امسال در سطح اهواز و خوزستان راه اندازی می کنیم.

رئیس انجمن کتابخانه های استان خوزستان با بیان اینکه امسال عمده دانشجویان ورودی ما به دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی بوده که رشد بسیار بالایی نسبت به دوره کارشناسی داشته است، تصریح کرد: به دنیال این هستیم که کتابخانه‌های تخصصی را در سطح دانشگاه های استان توسعه دهیم.

حجازی با اشاره به اینکه همه انواع فعالیت‌ها برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در خوزستان انجام شد، اضافه کرد: امسال به‌رغم کاهش بودجه، بیشترین سهم نقدینگی را به توسعه کتابخوانی و کتابخانه‌های اختصاص می‌دهیم؛ ضمن اینکه مکان ثابتی برای احداث نمایشکاه دائمی کتاب در نظر گرفته شده است تا مشکلات ناشران و حوزه نشر برطرف شود.

استاندار خوزستان عنوان کرد: حوزه نشر باید تقویت و تنوع کتاب بیشتر شود و نویسندگان بومی استان نیز باید مورد تشویق قرار گیرند./ز

 

برچسب ها: اوین ، کتابخانه ، شیعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.