سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مارين لوپن:

انگليس "همسر قانوني" آمريکا و فرانسه "معشوقه" آن است!

روزنامه لوموند نوشت، مارين لوپن، رئيس حزب جبهه ملي فرانسه در سخنراني خود در همايش سالانه اين حزب در مارسي، فرانسه را معشوقه آمريکا دانست در حالي که به نظر وي انگليس همسر قانوني آمريکا به شمار مي رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه فرانسوي در گزارشي به قلم "آبل مستر"، خبرنگار اعزامي اين روزنامه به شهر مارسي محل برگزاري همايش سالانه حزب جبهه ملي فرانسه نوشت: "مارين لوپن"، رئيس حزب جبهه ملي فرانسه، سه سال و نيم مانده به انتخابات رياست جمهوري فرانسه،  وارد تبليغات انتخاباتي رياست جمهوري شده است.

وي ديروز پانزدهم سپتامبر در مراسم اختتاميه همايش سالانه حزب خود در مارسي براي 4500 فعال اين حزب که در سالن حضور داشتند و برخي به دليل کمبود جا ايستاده سخنان او را گوش مي کردند، سخنراني کرد. لوپن در سخنراني خود که بيش از يک ساعت به طول انجاميد از خطوط و محورهاي اصلي جبهه ملي و مسائل کلي سياسي سخن گفت.

لوپن در سخنان خود همچنين سه هدف حزب خود براي آينده فرانسه را ايجاد اشتغال براي فرانسويان، اجراي عدالت در جايي که فقط بي عدالتي در آن وجود دارد و تبديل فرانسه به کشوري مولد بيان کرد.

مارين لوپن مدت مديدي است که نه تنها اقدامات دولت بلکه برخي از چهره هاي حاضر در کابينه دولت فرانسه را هم مورد انتقاد قرار داده است از جمله کريستين توبيرا، وزير دادگستري فرانسه که ذکر نامش موجب شد حاضران در سالن به طور خود جوش او را هو کنند.

مارين لوپن که اغلب در سخنان خود چندان به مسائل بين المللي نمي پرداخت در سخنراني ديروز خود با توجه به امکان مداخله نظامي فرانسه در سوريه، در اين باره هم سخناني ايراد کرد. لوپن صراحتاً هم اقدامات ديپلماتيک نيکولا سارکوزي و هم اقدامات فرانسوا اولاند را محکوم و مورد انتقاد قرار داد. او از فنا شدن ديپلماسي مستقل فرانسوي ابراز تاسف کرد و گفت اقدامات نيکولا سارکوزي در دنباله روي از آمريکايي ها و نيز همدستي در قتل رهبر کشوري خارجي (اشاره به قذافي) ، فرانسه را در عرصه بين المللي بي آبرو کرده است.

مارين لوپن درباره اولاند هم معتقد است که فرانسه با اين رهبران بي کفايت، نا منسجم و زيان آفرين هرگز تا اين حد بي حيثيت و بي آبرو نشده بود. او حتي در گامي فراتر به انتقاد از نقش فرانسه در حملات احتمالي بر ضد سوريه پرداخت و گفت، در حالي که انگليس همسر قانوني آمريکا است ، فرانسه هم معشوقه آمريکاست. اما ديدن دست قطر و عربستان سعودي در پس پرده مداخله احتمالي بر ضد بشار اسد، فرانسه را به حاشيه کشاند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.