وی با اشاره به اینکه در این المپیاد دانشجویان در چهار حیطه به رقابت پرداختند افزود: استدلال بالینی، علوم پایه، مدیریت در نظام سلامت و هنر در آموزش پزشکی از جمله حیطههای رقابتی این المپیاد بود.
ملاکی تصریح کرد: در آزمون انفرادی در حیطه استدلال بالینی از بین 137 دانشجو زهرا کیامنش از بیرجند رتبه پنجم را کسب کرد.
وی با بیان اینکه 143 دانشجو در حیطه علوم پایه در این المپیاد شرکت داشتند، متذکر شد: شقایق نورانیحسن کیاده از بیرجند رتبه نهم را در این حیطه کسب کرد.
کارشناس پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شرکت 49 دانشگاه شرکت کننده در این المپیاد خبر داد و گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حیطه علوم پایه رتبه پنجم مرحله گروهی را کسب کردند.
ملاکی تلاش در راستای جنبش نرمافزاری و رسیدن به چشمانداز 20 ساله، شناسایی افراد مستعد علمی، ترقیب و تشویق افراد مستعد علمی، جهتدهی به فعالیتهای علمی فوق برنامه، ایجاد روحیه و نشاط علمی و تبادل فرهنگی بین دانشگاهی را از اهداف برگزاری این المپیاد عنوان کرد.
وی یادآور شد: توجه به تفکر خلاق و انتقادی، توجه به اهداف نظام سلامت، تشویق کار تیمی، تشویق فعالیتهای بین رشتهای و قدرشناسی از عالمان و توجه به فرهنگ اسلامی از جمله ارزشهای حاکم بر این المپیاد بوده است.
کارشناس پنجمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اذعان داشت: تعداد 9 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این المپیاد شرکت کردند./ز