سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشاور ارشد وزیر آموزش عالی مالزی اذعان کرد:

تحریم ها علیه ایران بی اثر است/میزان تولیدات علمی ایرانیان بر این مسئله اذعان دارد

طی ملاقات قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با مشاور ارشد وزیر آموزش مالزی بی اثر بودن تحریم ها علیه ایران و میزان تولیدات علمی ایرانیان مورد توجه قرار گرفت.

ارسلان قربانی، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: طی ملاقات با عبدالرزاق مشاور ارشد وزیر آموزش عالی کشور مالزی و هیات همراه  در محل مرکز همکاری های علمی بین المللی به ظرفیت و فعالیت های علمی پژوهشی و فناوری پژوهشگران ایرانی تاکید شد.

در ادامه عبدالرزاق احمد مشاور ارشد وزیر آموزش عالی کشور مالزی اظهار داشت: واقعیت امر این است که تحریم های جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران بی تاثیر است چنانچه آن را به عینه در عمل و رفتار دانشگاهیان و مردم ایران مشهود و ملموس می بینیم.

وی افزود: همچنین قابلیت ها و استعداد های درخشان و مستعد دانشجویان ایرانی مقیم مالزی به عنوان ممتاز ترین  دانشجویان خارجی در مالزی برای همه افراد مورد اذعان است و دانشجویان ایرانی درصدد میزان درخواست ها برای جذب دانشجویان خارجی از سوی دانشگاههای برتر جهان است.

عبدالرزاق احمد به تولیدات علمی و فارغ التحصیلات ایران به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی را در منطقه و جهان مایه افتخار و مباهات کشورهای اسلامی دانست و خواستار گسترش هر چه  بیشتر تعاملات و همکاری های علمی و دانشگاهی بین دو کشور ایران و مالزی شدند.

 وی خاطر نشان کرد: با توجه به عدم اطلاع رسانی کافی از پتانسیل ها و وضعیت آموزش عالی  جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای منطقه و جهان، خواستار همکاری و فعالیت سازمان های پژوهشی مالزی در این امر شدند./ح
برچسب ها: تحریم ، تولیدعلم ، پژوهش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.