سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/ به مناسبت سالروز تولد امام رضا (ع)

بارگاه منور امام رضا (ع) در کشور مکانی متبرک برای رسیدن به اوج کمال و عبودیت

امام رضا (ع) را عالم آل محمد (ص) ناميدند چرا كه در مباحث علمي سرآمد زمان خويش بودند و در تمام مباحثات علمي آنچنان قاطع و روشن به سوالات پاسخ مي دادند كه به اين لقب معروف شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدرس حوزه علمیه کرمانشاه گفت:شخصيت ملكوتي و مقام شامخ علمي و زهد و اخلاق حضرت رضا (ع) و اعتقاد شيعيان به ايشان، سبب شد كه در سراسر دنياي اسلام به عنوان بزرگ ترين و محبوب ترين فرد خاندان رسول اكرم (ص) مورد قبول عامه باشد و مسلمانان او را بزرگترين پيشواي دين بشناسند.
حجت الاسلام عبدالله كريمي افزود:امام رضا (ع) رفتارش پيامبرگونه و حلم و رأفت و احسانش شامل خاص و عام مي گرديد و كسي را با عمل و سخن خود نمي آزرد و هيچ حاجتمندي را مأيوس باز نمي گرداند و بسيار در مهمان نوازي دقت مي فرمودند.

وی گفت: امام رضا (ع) يكي ديگر از ويژگي هاي برجسته اي كه داشتند اين بود كه شبها كم مي خوابيد و در مقابل قرآن بسيار تلاوت مي فرمود، غذا را اندك مي خوردند و سفره اشان هرگز سفره رنگيني نبود.
حجت الاسلام عبدالله كريمي يكي ديگر از برجسته ترين فضايل امام رضا (ع)را سرسپردگي وي به خداوند متعال و تمايلش به ذات احديت عنوان کرد  و گفت : اين فضيلت را مي توان به وضوح در اعمال عبادي او كه بر پايه خوف الهي و دينداري قرار دارد، بخوبي مشاهده كرد.
وي در پايان اظهار داشت: وجود بارگاه منور امام رضا (ع) در كشورمان غنيمتي است كه بايد قدر آن را بدانيم و از اين گوهر گرانبها براي رسيدن به اوج كمال و همچنين عبوديت و بندگي خداوند نهايت استفاده را ببريم./س

برچسب ها: کرمانشاه ، امام رضا ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.