سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب دفاع مقدس/

ستاره‌‌ي غروب

وقتي مامورها نزديك مي‌شدند، زهره حدس زد مشكلي پيش آمده، به سرعت اعلاميه‌ها را به بچه‌ها رد كرد، اما ماموران ساواك زهره و سوده را دستگير كردند...

به گزارش خبرنگار ويژه‌نامه دفاع مقدس باشگاه خبرنگاران، کتاب«ستاره‌‌ي غروب» به زندگينامه داستاني شهيده «زهره بنيانيان» اختصاص دارد که به قلم «مينا كرباسچي» تالیف شده است.



این کتاب از سري مجموعه كتاب‌هاي «زندگي نامه داستاني» توسط انتشارات شاهد منتشر شده که داراي 9 داستان درباره زندگي شهيدزهره بنيانيان است.

درباره شهیده بنیانیان

شهيده زهره بنيانيان در دي ماه سال1336 در خانواده‌اي مذهبي در شهر اصفهان به دنيا آمد. در نوجواني فعاليت‌هاي انقلابي اش را در رابطه با توزيع نوارها و اعلاميه‌ها و تشكيل كلاس‌هاي رزمي آغاز كرد. در سال 57 توسط ساواك دستگير شد و پس از آزادي با يكي از همرزمانش كه انقلابي و در خط نهضت امام خميني(ره) بود ازدواج كرد و سرانجام نهم ارديبهشت 58 توسط يك گروهك ضد انقلابي در درگيري به شهادت رسيد.

او كه با شجاعت و ايثار تمام رو در روي دشمنان انقلاب قرار گرفته بود سرانجام خون سرخش را براي آبياري نهال انقلاب ايران تقديم كرد.

معرفی کتاب

نويسنده براي نگارش كتاب با سفر به زادگاه شهيد با تعدادي از دوستان و خانواده وي به گفتگو پرداخته و علاوه بر بخش‌هاي اصلي يك فصل را به مرور زندگي نامه و تصاوير و دست نوشته‌هاي شهيد اختصاص داده و تصويري مستند از قهرمان و شهيد داستان به خواننده ارائه مي‌دهد.

در بخشي از اين كتاب مي‌خوانيم:

« سال پنجاه و هفت با اوج گرفتن فعاليت هاي ضد رژيم، كارهاي زهره هم بيشتر بود، براي پخش اعلاميه و نوار با سوده وارد عمل مي‌شد.

يك بار با حجاب كامل، شايد آن قدر كامل كه توي چشم بود، شروع به پخش كردند؛ با چادر مشكي، محموله دست زهره بود. هيچ كدامشان متوجه ماموران نشدند. آنها با لباس عادي، زهره وسوده را تعقيب مي كردند. دو تا از بچه هاي گروه هم پشت سر زهر و سوده بودند تا در موقع اضطراري كمك آنها باشند.

وقتي مامورها نزديك مي‌شدند، زهره حدس زد مشكلي پيش آمده، به سرعت اعلاميه ها را به بچه ها رد كرد. ماموران ساواك زهره و سوده را دستگير كردند، ولي هيچ مدركي پيدا نكردند. سوده به خاطر سن كمي كه داشت آزاد شد. فقط چند ساعت او را زنداني كردند. اما زهره را نگه داشتند. بازجويي كردند. كاغذهايي سفيد دادند تا زهره هر چه مي‌داند بنويسد، زهره نوشت...»


نشر شاهد «ستاره‌ی غروب» زندگي نامه داستاني شهيده «زهره بنيانيان» را در 118 صفحه  عرضه كرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، شهیده ، بنیانیان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.