سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

اهتمام ویژه‏ به مقوله شعر و هنر در ایران

فرماندار شهرستان دماوند بر اهتمام ویژه‏ای به مقوله ادب، هنر و شعر تاکید کرد و گفت: هر قوم و کشوری برای خود هویتی دارد و ما نیز در وهله نخست باید عناصر هویت ایرانی- اسلامی خود را بشناسیم.

سعید افشار نادری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: هنر، میراث ماندگار فرهنگی و تعیین‏ کننده هویت مردم هر کشور است و هنرمندان باید هویت دینی و ملی ایران را حفظ کنند.

وی ادامه داد: مجموعه هرچه در طول تاریخ هر کشور اتفاق افتاده، به عنوان میراث ماندگار فرهنگی و تعیین‏کننده هویت مردم آن مطرح است.

افشار نادری با اشاره به تاریخ چند هزار ساله ادبیات، هنر، موسیقی، ورزش و ... در کشور، تصریح کرد: انباشت همه این دستاوردها به واسطه تلاش نسل ‏های مختلف، محقق کننده این هویت است.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: برای حفظ این هویت باید هرچه به عنوان میراث فرهنگی ما مطرح است، قدر نهاده و از آن صیانت کنیم.

وی فلسفه خلقت را تعالی انسان و اجتماع برشمرد و گفت: این مهم از طریق به فعلیت درآوردن استعداد ها و توانمندی ‏های مادی و روحی که در وجود آدمی به ودیعه نهاده شده، محقق می‏ شود.

افشار نادری افزود: گاهی اوقات یک بیت شعر یا یک عکس، در زندگی انسان ‏ها و همچنین در ایجاد وحدت، همدلی و تقویت حس انسان دوستی بسیار اثر گذار و متحول ‏کننده بوده و همه این‏ها دلایلی است که باید به واسطه آنها در صیانت از میراث فرهنگی اهتمام داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند تصریح کرد: نخستین شرط موفقیت در این عرصه، همسو بودن خواسته عقل و دل انسان است.

وی ادامه داد: برخورداری از خمیر مایه قوی و پاک، دومین شرط موفقیت هنرمندان است؛ هنر هنرمند تجلی فکر و اندیشه و احساسات اوست که اگر با تعهد همراه شد، آثار متعهدانه بر جای خواهد گذاشت./س



برچسب ها: شعر ، هنر ، ایران ، تاریخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.