سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صورت عدم تطبیق با نظام جدید دانشگاه ؛

مراکز جامع علمی کاربردی در کشور تعطيل مي شوند/بیش از 50 مرکز در لبه تیغ تعطیلی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: براساس مصوبات مجلس دولت و شورای گسترش وزارت علوم مراکزی که می خواهند فعال باشند مراکزی هستند که بتوانند دوره های مهارتی برگزار کنند در غير اينصورت تعطیل خواهند شد.

پورعباس رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانشجویان افزود: امورات دانشگاه بر مبنای نظام ملی مهارت که در دولت تشکیل شد در حال پیش روی است و تمامی مراکز ما باید در چارچوب آن نظام فعالیت خودشان را ادامه دهند به اين معنا که دوره های مهارتی برگزار کنند نه دوره هاي نظري.
 
وی ادامه داد: دوره های مهارتی شغل محور است و 60 درصد دوره ها نیز در همین راستا است به طور طبیعی مراکزی که در دو سال گذشته تذکر دادیم خواهش کردیم و اخطار دادیم خودشان را با این نظام تطبیق دهند اگر این تطبیق را انجام ندهند به طور طبیعی تعطيل خواهند شد.
 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: تعطیلی به معنای تعطیلی مطلق نیست دانشجویان  قبلی شان هستند و تا هنگامی که آنها هستند به فعالیتشان ادامه می دهند اگر بتوانند خودشان را با شرایط جدید تطبیق دهند و شرايط را براي ادامه تحصيل دانشجويان فراهم کنند ميتوانند به فعاليت خود ادامه دهند..
 
پورعباس بیان کرد: 340 واحد از گذشته بودند که 30 الی 40 درصدشان خیلی خوب فعالیت مهارتی داشته اند از مابقی نیز خیلی شان تطبیق دادند و الان 50 الی 60 واحدی در معرض خطر قرار دارند و بیشتر هم در تهران است و خواهش می کنم تطبیق دهند. 
 
وی ادامه داد: در حال حاضر فقط به دوره های مهارتی مجوز می دهیم نه دوره نظری که اگر شرایط برای انجام فعالیت در حوزه مهارتی ایجاد نکنند به تعطیلی ختم می شود.
 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: استانداردهای امروز دانشگاه با سال های گذشته بسیار متفاوت است بر مبنای مصوبات مجلس دولت و شورای گسترش وزارت علوم استانداردهای تدوین و به تمامی مراکز ابلاغ شده است در رشته های ما نیز به طور مطلق بازنگری شده است و رشته های نظری کاملا حذف شده است و مراکزی که می خواهند فعال باشند مراکزی هستند که بتوانند دوره های مهارتی را اجرا کنند.
 
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه آموزش در دو بستر نظام نظری و نظام مهارتی است افزود: ما در بعد نظری ضرورتا باید فعال باشیم تا به تولید علم و فناوری دست یابیم ولی نظام مهارتی نیز کم اهمیت تر از آن نیست.
 
وی ادامه داد: مابه سمتی می رویم که 50 درصد دانشجویان را در حوزه مهارتی(علمی کاربردی) فعال کنیم. مابخشی از ظرفیت های دانشگاه آزاد اسلامی را در حال تعامل هستيم ولی دانشگاه تهران ضرورتی ندارد به این سمت برود. دانشگاه تهران در حوزه آموزش نظری خودش را تقویت می کند و تولید علم و فناوری برسد.
 
پورعباس اضافه کرد: ما در دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف تربیت نیروی انسانی(براي بازار کار)که عامل تولید علم باشد فعاليت ميکنيم ، ولی در کشورهای پیشرفته دروس 30 درصد نظری و 70 درصد مهارتی است و ما در مسیر 50 درصد نظری و 50 درصد مهارتي هستیم.
 
وی اظهار داشت: انشالله تا پایان برنامه توسعه پنجم جمعیت دانشجویان 50 درصد در حوزه آموزش نظری برسد که باید امکانات کشور را ساماندهی مجدد کرد و از امکانات فضای سایبری استفاده کرد و برخی از دانشگاه هایی که استعداد فعالیت مهارتی دارند را تنظیم مجدد کرد و پیش برد مثلا در برخی از دانشگاه های آزاد برخی رشته ها مهارتی است و این اتفاق در حال رخ دادن است./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، علمی ، کاربردی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.