سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افاضلی :

شرایط جوی کار را برای استقلال دشوار خواهد کرد/ حق با سازمان لیگ است

کارشناس فوتبال کشورمان دیدار استقلال مقابل نماینده تایلند را بازی مشکلی می داند ولی امیدوار است استقلال به مرحله بعد صعود می کند.

هومن افاضلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص شرایط استقلال پیش از بازی برگشت مقابل نماینده تایلندی در چهار چوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان  آسیا اظهار داشت: یکی  از مسائل مهمی که در دیدار به چشم می خورد و در شرایط استقلال هم تأثیر بسزایی خواهد داشت این است که آیا مصدوم های این تیم به این دیدار می رسند یا خیر! اینکه کدام بازیکنان میتوانند دراین دیدار مشکل استقلال را همراهی کنند از اهمیت بالایی برخوردار است. مسأله دیگر آمادگی بازیکنان این تیم از لحاظ ذهنی و روانی است. آنها باید بتوانند به خوبی در این خصوص ریکاوری کنند به هر حال تیم فوتبال استقلال در سه بازی گذشته اش موفق به پیروزی نشده و همین موضوع می تواند بار منفی زیادی را روی این تیم بزرگ ایجاد کند.

 کارشناس فوتبال کشورمان در ادامه افزود: یکی از دیگر مشکلات استقلال در این دیدار که مشکل جدی تری نسبت به بقیه معضلات است شرایط آب و هوایی کشور تایلند است که تفاوتهای زیادی با شرایط جوی کشورمان دارد. هوای این کشور از رطوبت نسبتاً بالا و گرمای زیاد برخوردار است و می تواند استقلال را با  مشکل روبرو کند .

افاضلی در ادامه گفت: متأسفانه تاکنون تیم های ما چه در عرصه ملی و چه در عرصه باشگاهی در تایلند موفق نبوده اند. از این موارد می توان  به عنوان چالش های نماینده کشورمان پیش از دیدار با بوریرام اشاره کرد.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص شرایط بوریرام نیز افزود: بوریرام حریف خوب و سرسختی برای استقلال به حساب می آید . کادر فنی این تیم دچار تحول شده است بنابر این استقلال از سبک و شیوۀ بازی این اطلاعات زیادی  در اختیار ندارد و همین مسأله کار این تیم را دشوار می کند. آنچه که در این دیدار از اهمیت بالایی برخوردار است این موضوع است که استقلال را در بازی برگشت دریافت نکند. قلعه نوعی می بایست تمرکزش را روی انظباط تیمی بگذارد تا از این زمینه دچار خسران نشود.

وی در ادامه گفت: منظور من خط دفاعی این تیم نیست بلکه من به انظباط تیمی اشاره می کنم انظباط تیمی یعنی همه با هم از همان خطوط  جلوی زمین کارهای دفاعی را به خوبی انجام دهند تا فشار زیادی بر بازیکنان خط دفاعی این تیم ایجاد نشود. انضباط دفاعی یکی از فاکتورهای مهم و اساسی در این دیدار به حساب می آید که باید روی آن کار کرد.

افاضلی در خصوص مشکلات تاکتیکی این چند بازی استقلال و ارتباط آن ها با تفکرات سرمربی این تیم اظهار داشت: مسلماً این مسائل ارتباطی به امیر قلعه نوعی ندارد. به هر حال مسابقه این سرمربی مشخص است و نمی شود که با گذشت یک ماه همه چیز در مورد ایشان تغییر کند. شرایط تیمی تیم فوتبال استقلال نسبت به پارسال فرق کرده است.

مشکلات مالی فراوان این تیم کار سرمربی را برای اداره کردن بازیکنان و سازماندهی تیم دشوار کرده است. بازیکنان تیم هم بدلیل اجابت نشدن درخواست های مادی خود فشار زیادی را به خود وارد نمی کنند. به هر حال تیم استقلال تحت فشار مسائل روانی قرار دارد. مسأله دیگری که می شود به آن اشاره کرد از لحاظ فنی است این تیم تمرینات آماده سازی پیش فصل خوبی نداشت و بازیکن های ملی این تیم فرصت کافی برای تمرینات گروهی نداشتند. همین مسائل باعث مصدومیت های پی در پی بازیکنان شده است.

افاضلی در خصوص برنامه ریزی سازمان لیگ و اعتراضات باشگاه استقلال به این برنامه ریزی ها اظهار داشت: طبیعتاً زمانی که بازی ها نزدیک به هم و با فشردگی انجام شود این مشکلات پیش می آید. همه می دانند که در سال پیش از جام جهانی شرایط متفاوت است و بنظر بنده سازمان لیگ چاره ای جز این نوع برنامه ریزی ندارد بنده حق را به سازمان لیگ می دهم چون به هر حال شرایط این فصل به اینگونه است.
به جای غر زدن چه خوب است که این شرایط پذیرفته شود. این برنامه ریزی برای تمام تیمها یکسان است.

وي در پایان در خصوص پیش بینی اش در خصوص دیدار برگشت استقلال- بوریرام خاطر نشان کرد: استقلال کار سختی را در پیش رو دارد ولی امیدوارم بتواند به موفقیت برسد.

گفتنی است که دیدار برگشت دو تیم بوریرام  تایلند و استقلال تهران روز چهارشنبه در تایلند پیگیری خواهد شد./مح

برچسب ها: استقلال ، فوتبال ، تایلند
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
هوادار
۱۸:۳۸ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
باسلام آقای افاضلی عزیز ! شرایط استقلال با دیگر تیم ها فرق می کند اولا این استقلال ایـران است و می خواهد از فوتبـال ملی دفاع کند با دیگر تیم های لیگ فرق می کند. بعد یکسان نگاه کردن آن با سایر تیم ها یعنی (( مساوات )). عدالت یعنی اینکه هر چیزی سر جای خودش باشد . چطور در مواقعی که تیم ملی بازیکن از استقلال دعوت می کند آن هم هفت تا نه بازیکن ملی ، انتظار این است که استقلال به کمک تیم ملی بیاید و بازیکن به تیم ملی بدهد در حالی که خودش در کوران رقابت برای قهرمانی لیگ قرار دارد. اما وقتی استقلال درخواست دارد یک تاریخ را جابجا کنند آقایان جا نماز آب می کشند. درحال حاضر استقلال با تیم ملی هیچ فرقی ندارد . آیا از لحاظ آبروی ملی دیگر تیم ها شرایط استقلال را دارند ؟! حقا که با این قوانین خشک استقلال نباید در آینده به تیم ملی بازیکن بدهد.
مجتبی
۱۵:۴۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
انصافا حرفات حرف حسابن
متین
۱۸:۳۳ ۲۴ شهريور ۱۳۹۲
این برنامه ریزی برای تمام تیمها یکسانه که آخر فصل باید بازیکنای مصدوم تحویل تیم ملی بدیم. و اینکه چرا تو اروپا این بی برنامگی ها نیست. نکنه اونا تو سال جام جهانی قرار ندارن و فقط ماییم که باید امسال در جام جهانی شرکت کنیم! به امید موفقیت استقلال در رقابت های آسیایی.