سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش خبرنگار دریچه؛

نمایشگاه و جشنواره ITEX SHOPPER

در مصلی امام خمینی (ره) یک نمایشگاه عرضه مستقیم کالای های الکترونیکی مانند: لوازم صوتی و تصویری، رایانه، تبلت و موبایل دایر شده است که ما گزارشی کامل از ویژگی ها و محصلات نمایش برای شما کاربران سایت باشگاه خبرنگاران آماده کرده ایم.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ نخستين نمايشگاه و جشنواره ‎ فروش مستقيم تلفن همراه، رایانه، لپ تاپ، دستگاه ‎هاي صوتي تصويري و لوازم جانبي با عنوان "ITEX shopper" از ۲۰ تا ۲۵ شهريورماه سال جاري در محل مصلي امام خميني (ره) در حال برگزاری است. در این نمايشگاه ۱۸۱ شركت حضور دارند و در حدود ۸۶۵۰ متر اندازه مکان برگزاری نمایشگاه است، متراژ هر یک از بخش های مختلف نمایشگاه: در بخش تلفن همراه ۲۸۰۰ متر مربع، در بخش رايانه ۱۲۰۰ متر مربع، در بخش صوتي و تصويري ۲۰۰۰ متر مربع و ساير بخش ها ۲۶۵۰ متر مربع بوده است.


این نمایشگاه به منظور ارائه ی محصولات تکنولوژی های روز نظیر: تلفن همراه و رایانه بدون هیچ واسطه ای به دست مصرف کننده ایجاد شده است و بسیار از قیمت ها 20 درصد زیر قیمت بازار هستند و نمایشگاه برای تمامی محصولات تخفیفی ویژه در نظر گرفته است، در نمایشگاه بسیار از شرکت های بازرگانی که نمایندگی شرکت های بزرگ مانند: سامسونگ و اپل را در ایران دارند شرکت کرده اند. 

 کامل ترین بخش نمایشگاه را می توان بخش های لپ تاپ و صوتی و تصویری نمایشگاه دانست، در بخش لپ تاپ اکثر برند های معروف مانند: HP، ACER ، apple ، samsung ، ASUS و ... شرکت کرده اند ولی بزرگترین مشکل این بخش را می توان کمبود تنوع و گستردگی محصولات نام برد. لپ تاپ همراه یا همان دانش آموزی مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته بود، این لپ تاپ که متعلق به شرکت hp بود قیمت حدود 450 هزار تومان داشت که برای بسیاری از خانواده مقرون به صرفه بود. این لپ تاپ ها (نت بوک) دارای صفحه لمسی هستند و می توان با استفاده از قلم با آن ها کار کرد.



بخش تبلت نمایشگاه دارای تنوع بهتری بود ولی در برخی موارد قیمت بسیار بالا و غیر واقعی به نظر می آمدند ولی پر طرفدارترین و پر فروش ترین تبلت موجود در نمایشگاه تبلت دانش آموزی است که توجه بسیاری از بازدیدکنندگان را جذب خود کرده است، تبلت های دانش آموزی متعلق به شرکت های Wintouch و GS-Pad هستند، که البته قیمت های شرکت وین تاچ بسیار ارزان تر است، قیمت تبلت دانش آموزی وین تاچ 220 هزار تومان است که می تواند گزینه ای مناسب برای کودکان و نوجوانان باشد.




کامل ترین و پرطرفدارترین بخش نمایشگاه قسمت تلویزیون بود که دارای تنوع مناسبی از نظر سایز و نوع تلویزیون بود در آن محصولات بسیاری از برند های برتر وجود داشت. بیشتر بازدیدکنندگان از این بخش علاقه مند به دیدن و خریدن تلویزیون های سه بعدی بودند و در نمایشگاه انواع تلویزیون های سه بعدی ارائه شده است. البته در نمایشگرهای لمسی، حرارتی ایسوس هم مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد


پرطرفدارترین بخش از نظر جوانان و دوستداران اتومبیل بخش صوت و بخش اتومبیل بود، که زیبایی خواصی به نمایشگاه بخشیده بود. البته تعداد غرفه های صوتی بسیار کم بود و تنوع هم در آن دیده نمی شد.


بخش نرم افزاری نمایشگاه هم یکی از قسمت های فعال نمایشگاه بود که بیشتر غرفه ها متعلق به نمایندگی های آنتی ویروس و برخی از آن ها فروش نرم افزارهای حسابداری را در دست کار داشتند ولی بهترین نرم افزار موجود در نمایشگاه نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار بود که کاربرد بسیار بالایی دارد و دقت نرم افزار در حدود 95 درصد است.



تنها محصول جذاب نمایشگاه

از دید بنده تنها تکنولوژی که در این نمایشگاه تازگی داشت دستگاهی است، که تلویزیون شما را به یک سیستم عامل اندروید مجهز می کند و می توانید در تلویزیون تان بازی های اندرویدی را اجرا کنید یا این که می توانید فیلم هایی با کیفیت فول اچ دی را در آن تماشا کنید فقط کافیست که سخت افزار را از طریق hdmi به تلویزیون نصب کنید



در نمایشگاه های ITEX بسیاری از محصولات شرکت های بزرگ مانند: سامسونگ، سونی، اپل، ال جی و ... وجود داشت ولی متاسفانه محصولی نو و تازه که جذابیت خاصی داشته باشد در این نمایشگاه به جز موارد محدود وجود نداشت و عملا بزرگترین مشکل نمایشگاه عدم وجود کامل تلفن همراه است که تعدادی اندک از غرفه ها به این کار پرداخته اند و از دید بازدید کنندگان عدم وجود تهویه مناسب و دمای بالای سالن نمایشگاه را بزرگترین ایراد می دانند ولی از دید غرفه داران بزرگترین مشکل عدم تبلیغات مناسب و بازدیدکننده ی کم است.
روز دوشنبه آخرین روز کاری نمایشگاه است شما می توانید از ساعت 10 صبح تا ساعت 22 با بازدید از نمایشگاه بپردازید

در پایان 
با وجود کمی و کاستی های موجود در نمایشگاه ولی می توان گفت برای اولین سال برگزاری همچنین نمایشگاهی باید نمره قبولی به برگزار کنندگان این نمایشگاه داد و از عرضه محصولات با قیمت مناسب تشکر کرد و به آن ها خسته نباشید گفت.



گزارش از: محمد محمدی خوجین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.