سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم معارفه مديركل جديد دفتر نظارت بر ترانزيت گمرك عنوان كرد:

تلاش‌هاي گمرك براي كمك به توسعه ترانزيت خارجي افزايش مي‌يابد

جمهوري اسلامي ايران جزو معدود كشورهايي است كه داراي بيشترين مرز با همسايگان خود بوده و اين امر فرصت مناسبي را براي توسعه ترانزيت در كشورمان به وجود آورده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، ناصر علي مددي جهرمي معاون حقوقي و نظارت گمرك جمهوري اسلامي ايران با بيان اين مطلب در مراسم معارفه مديركل جديد دفتر نظارت بر ترانزيت گمرك و با اشاره به اهميت ترانزيت و نقش آن در توسعه روابط اقتصادي كشورها گفت: باتوجه به اقدامات انجام شده در اين زمينه، گمرك جمهوري اسلامي ايران همواره درصدد استفاده از فرصت پيش‌آمده براي كمك به افزايش حجم ترانزيت و بهبود فرايندهاي آن بوده است.

وي افزود: افزايش و توسعه ترانزيت، توسعه اشتغال و ايجاد درآمد را براي كشور به دنبال خواهد داشت و طرح‌هايي كه در گمرك درخصوص تسهيل و تسريع عبور محموله‌هاي ترانزيتي در حال اجرا و يا در آينده اجرائي مي شود، با همين هدف صورت گرفته است.

معاون حقوقي و نظارت گمرك كشورمان با اشاره به ميزان ترانزيت 6/11 ميليون تن كالاي خارجي از ايران طي سال گذشته و 4 ميليون تن ترانزيت داخلي اظهار داشت: تلاش كرده‌ايم تا با برطرف كردن موانع و مشكلات موجود و همچنين رعايت مواردي همچون سرعت، دقت و صحت در رويه ترانزيت، شرايط مناسبي را براي توسعه ترانزيت فراهم كنيم و در آينده نيز سعي خواهيم كرد اين اقدامات را به نحو مطلوب‌تري ادامه دهيم.

جهرمي راه‌اندازي سامانه هوشمند ترانزيت و ساماندهي و پيگيري رديف‌هاي مرزي با هدف ايجاد سرعت، سهولت و دقت در انجام امور گمركي محموله‌هاي ترانزيتي خارجي را از جمله اقدامات مؤثر گمرك دانست و ابراز اميدواري كرد كه با حضور مديركل جديد دفتر نظارت بر ترانزيت، قدم‌هاي بلندتري در جهت استفاده از ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي موجود در گمرك براي توسعه ترانزيت برداشته شود.

وي همچنين تعامل با ساير سازمان‌ها به منظور سرعت بخشيدن به فرايند ترخيص محموله‌هاي ترانزيتي را از ديگر اقدامات گمرك در جهت بهبود عمليات گمركي در رويه ترانزيت عنوان و بر ضرورت ايجاد بسترهاي جديد براي افزايش حجم ترانزيت كالا از خاك كشورمان تأكيد كرد.

براساس اين گزارش در اين مراسم معاونين رئيس‌كل و جمعي از مديران ستادي گمرك جمهوري اسلامي ايران نيز حضور داشتند.

در اين مراسم «عليرضا دشتاني» به عنوان مديركل جديد دفتر نظارت بر ترانزيت گمرك معرفي و از زحمات ناصر علي‌مددي جهرمي معاون حقوقي و نظارت گمرك كه چندين ماه سرپرستي دفتر مذكور را برعهده داشت قدرداني شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گمرک ، ترانزیت ، خارجی ، توسعه ، نظارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.