سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اميري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اگر مانند سال‌هاي گذشته برق را اداره كنيم حتما در اين صنعت دچار مشكل خواهيم شد

سخنگوي كميسيون انرژي مجلس با بيان اين مطلب که دولت بايد در حوزه مصرف برق زمينه مديريت صحيح را چه در حوزه مصرف‌كنندگان و چه در حوزه صنعت فراهم كند، گفت: با قرار دادن راه‌كارهاي صحيح در اختيار مصرف‌كنندگان در هر حوزه‌اي مي‌توان تا سقف 5 تا 7 درصد مصرف را كاهش دهيم كه اين موضوع در بلندمدت تاثير بسزايي خواهد داشت.

حسين اميري‌خامكاني نماينده زرند و كوهبنان در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در مورد موضوع افزايش قيمت برق از سوي وزير نيرو گفت: آقاي چيت‌چيان اعلام كرد كه اگر در حوزه برق افزايش قيمت نداشته باشيم به مشكل برمي‌خوريم، اما مطلبي در مورد تحقق اين امر عنوان نكرد.
 
وي ادامه داد: آنچه كه ما در مجلس برآن واقف هستيم اين است كه فعلا تا اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها اين مسئله منتفي است و مجلس اجازه اين كار را نخواهد داد؛ ادامه اجراي هدفمندي و يا همان اجراي فاز دوم هدفمندي مساوي با افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي است كه اين مسئله منوط به توافق دولت و مجلس و راي مثبت مجلس به اين مسئله است.
 
اميري خامكاني در ادامه با اشاره به صحبت‌هاي وزير نيرو تصريح كرد: آنچه كه وي عنوان كرده اين است كه با قيمت‌هاي پرداختي فعلي كه به وزارت نيرو در بخش هزينه‌ها به مشكل برمي‌خوريم.
 
وي ادامه داد: اين مسئله از يك سو صحيح است، هزينه پرداختي به وزارت نيرو بابت توليد كمتر از مقداري است كه قبل از اجراي هدفمندي يارانه‌ها پرداخت مي‌شد و در چند سال گذشته نيز متاسفانه مابه‌التفاوت قيمت‌هاي تعيين شده به وزارت نيرو پرداخت نشده و جداي از اين موارد هزينه‌اي بابت بازسازي و نوسازي خطوط انتقال برق و شبكه‌ها و نيروگاه‌هاي توزيعي پرداخت نشده است؛ بخش خصوصي هم كه به توليد و يا توزيع برق مشغول است مطالبه زيادي از دولت دارد.
 
سخنگوي كميسيون انرژي مجلس اظهارداشت: اگر با وضعيت فعلي مانند سال‌هاي گذشته برق را اداره كنيم حتما در آينده در اين صنعت دچار مشكل خواهيم شد.
 
اميري در ادامه تاكيد كرد: دولت بايد اصلاحاتي در زمينه صنعت و توليد برق انجام دهد و رابطه مالي ميان فروش و توليد برق بايد شفاف باشد به اين معنا كه دولت به هركه مي‌خواهد يارانه بدهد و يا با قيمت ارزان‌تري برق را به فروش برساند، بايد رديفي از منابع و بودجه پيش‌بيني شود تا دولت به هر قشر، بخش و يا صنفي كه مي‌خواهد از قسمت تعيين شده اين مسئله را عملي كند.
 
وي ادامه داد: در همين راستا نيز دولت بايد واسطه بين توليد و فروش برق را حذف كند تا توليدكننده بداند با چه هزينه‌اي برق را توليد مي‌كند و به چه قيمتي مي‌تواند به فروش برساند تا بتواند نيروگاه را اداره كند.
 
سخنگوي كميسيون انرژي مجلس در پايان خاطرنشان كرد: دولت بايد در حوزه مصرف زمينه مديريت صحيح را چه در حوزه مصرف‌كنندگان و چه در حوزه صنعت فراهم كند، زيرا با قرار دادن راه‌كارهاي صحيح در اختيار مصرف‌كنندگان در هر حوزه‌اي مي‌توان تا سقف 5 تا 7 درصد مصرف را كاهش دهيم كه اين موضوع در بلندمدت تاثير بسزايي خواهد داشت.
 
انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.